|
|
|
|---|---|
|
Hög oljeförbrukning på 330d -06, 530d -06 231 hk original ? Tycker att jag har lite hög oljefrbrukning på min maskin 1 L på 1.000 mil. Ringt några olika BMW auktoriserade verkstäder och de tycker att det är helt normalt. Några av er som har erfarenheter av denna motor och oljeförbrukningen ? Motorn går väldigt fint nu när jag kört 1200 mil, sedan januari -06. Dieselknattret har minskat betydligt då den är varm och den känns mer 'på'. Erfarenheter ? Har ännu ej chippat eller 'boxtrimmat' utan kör helt original. Janne E91 330D 2006 | |
|
Jag skulle inte oroa mig! En modern dieselmotor med en högkvalitetsolja behöver lång inkörning innan den är riktigt insliten i cylinderfoder och kolvringar. De första två- tre tusen milen är det inte ovanligt att de drar lite olja... E91:an drog lite olja i början men tendensen är allt mindre oljetörst. Totalt har jag slagit på ca 3 liter olja på dryga 3000 mil, varav merparten i början! (de första två tusen milen) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för informationen Johan. Då kör jag på och fortsätter kolla oljan extra ofta ett tag till så får vi se hur det går. Är annars mycket nöjd med bilen, ska åka långtur nästa helg, så då blir det ytterligare ett bra tillfälle att på kort tid slita in delarna. Janne E91 330D 2006 |
|
|
Har för mig att oljeförbrukningen var ännu högre på e34! Kan någon läsa sig till hur mycket det kan gå åt i instruktionsboken på en e34? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.