|
|
|
|---|---|
|
Hej Har senaste tiden upplevt följande med mina BMW org. stereos. E46a 03a CDn krånglar 6000mil E36 97a slutsteg sluta fungera 14000mil e39 02a Radion slutar plötsligt fungera 8000mil Tycker kanske det är lite tidigt att bilar i 300000-500000 klassen ska ha så dålig kvalitet på grejorna att de redan efter några år slutat fungera. Ok att steget sluta fungera i min e36a som snart är 10år gammel kan jag leva med trots att BMW var totalt ointresserat i att sälja en ny eller lösa problemet. Har aldrig haft krångel med någon bilstereo i andra märken tidigare men BMWs verkar sämre än snittet eller? Hur upplevar ni kvaliten har jag bara haft otur eller är kvaliten ingen höjdare? | |
|
Jo titta på listan du precis gjort och jag skall bara instämma med att den som är äldst av dem har fungerat bäst. Har haft många års erfarenhet av att jobba med bl a Blaupunkts bilstereo och de har varit helt oustanding fram till säg slutet på 90-talet sen efter det började det sparas in på både det mekaniska och det elektroniska och har tappat nått enormt i kvalitet. Detta är ett fenomen som tyvärr alla mer eller mindre drabbats av på senare år och att man får vad man betalar för idag är i stor utsträckning sant. Alltså du kan säkert hitta fin kvalitet på grejerna idag men inte billigt. Anledningen att jag tar Blaupunkt som ex är för att de tidiga BMW stereona var just blaupunkt. Senare år blandats med både blaupunkt och becker. De absolut senaste kan jag inte svara på vad de är. Alltså den äldsta bilstereon som rasat för dig var den bästa och också billigaste reparationen av de tre som pajjat för dig. B M W |
|
|
320 E46 -99 där hade jag störningar i radiodelen som BMW bytte på garanti. 320 E46 -01 där krånglade cd-utmataren, den matade inte ut cdn hela vägen. På dom 4 andra fungerade org.stereon felfritt. Keep Your Distance! |
|
|
Du är inte ensam. Min radio fungerar lite när den känner för det. Det blir nog att investera i en ny modul... MVH JoMu |
|
|
Kowe Kan hålla med ljudet är dessutom mkt bättre i min e36 än i e39an båda är org. E36an har stora ljudpaktet ett 3-vägs system tydligen och enligt mig är det mkt. bättre tryck i detta än det som sitter monterat i min e39an även om det finns 8-10 högt här oxå. Så det är inte alltid utvecklingen går framåt tyvärr. Hade tur att en trevlig kille här på forumet först skickade ett slutsteg till mig utan kostnad för att testa om det var det som fel i e36an och när jag hade bytt och det funkade betalade jag in pengar för frakt och slutsteget enligt avtal. Skönt att det fortfarande finns sånt folk kvar därute. BMW var helt ointresserede av felsökning eller hjälpa ta fram ett nytt steg, löste dock allt via autopower till slut:-) Nu ska jag bara fixa radion i e39an oxå på något vis. |
|
|
Jo det är också tur att det finns sådant folk här på forumet :) Ang E39 så gjorde jag en rejäl uppgradering av ljudet och bytte alla orginalhögtalarna och satte en rejäl bas i skuffen snacka om ljud uppgradering. :) Är nog enda riktiga sättet att byta bort allt orginal för att få välljud. Är det en Reverse RDS du har i E39 eller en Buisness? B M W |
|
|
Kowe Det är en business med cd och cd växlare samt mini disc oxå vad man nu ska med det till? Men radion bara bruser enligt BMW är det typ kanalsökningen eller nåt som hade pajat. Tycker bara det är dåligt det ska gå sönder så jävla fort på en sån dyr bil. CDn funkar men det var ju skönt med radio ibland oxå även om bilen främst används på längre resor och inte i vardagen för tillfället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.