AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.041

Orginaltelefon har ingen ström (E39)

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Ja precis....Orginal telefon går inte igång. Alla säkringar är hela.
Någon som känner igen felet?

Mvh

//Johan Har du råd att INTE köra Tyskt?
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Dubbelkolla så att sladden är intryckt ordentligt i luren, jag hade samma problem och då satt sladden i men var inte riktigt itryckt.

//
Länk
ma
2
matnil
523i -97
Montera väck telefonen, strömsladden brukar slitas när man kör armstödet fram och tillbaka.

Lycka Till!
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Pbentss.....
Ja jag har prövat med en kompis telefon, den startar inte heller tyvärr.

Matnil.....
Menar du strömsladden som sitter under själva armstödet?

Mvh

Glöm inte att kolla bak i skuffen, svarta lådan med tillhörande kablage är själva telefonen, luren osv framme i bilen är "bara" manöverenheten. Säkringar till telefonsystemet sitter bak över batteriet.

FP
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
åhå. Säkringar i skuffen har jag inte kollat.

fattas bara att det är det som är felet =P

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Nu fick jag huvudbry

Fällde ner högra luckan i "skuffen", där inne satt det säkringar. På själva luckan fanns listan över säkringarna. Säkringarna 65 & 66 hör till telefonen. Det konstiga var att säkringsdosan i skuffen var numrerad från 1 till 29

Var finns säkring 65 & 66?

46-67 sitter bak över batteriet, dock är sällan alla platserna bestyckade. Hela beskrivningen finns i mektipset om elsystem osv. Enklast är om du kollar samtliga säkringar där bak.

FP
Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
jag hakar på den här tråden ... och undrar om det är någon som fått igång sin telefon i en E34? får karten fehler på telefon och i instrumentpanelen... min telefon får dock ström och jag har läst det som går att läsa i forumet men ingenting om karten fehler, att tillägga är telefonen en siemens... har även jag en box i bak?
Den känner inte igen simkortet (karten). Den kan vara avsedd för andra system i Tyskland, man behöver veta vilken modell osv det är på telefonen. Står det t.ex GSM på den, eller står det C-netz eller D-netz osv?

FP
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
konstigt. Finns bara säkring 1 - 29 där. =O

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.