AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.356

Pris på vinterförvaring-?

Hej,

Är på jakt efter ett garage att ställa in en ev sommar bil på vintern, men vet inte vad som är rätt pris?

Fakta:

Ett dubbel garage där jag kan lätt kan få plats med min bil
Garage har larm och lås
Inga råttor eller andra djur
Finns värme om så behövs
Ligger endast 1mil från mitt sommarställe

Vad är rimligt att betala i ersättning för detta? Det ska adderas till att jag känner de som har garage och vill således verken betala för mkt och inte för lite......

Vad är rätt pris för vinterföring?
Det är svårt att säga,eftersom det är olika från bolag till bolag.Idag har jag ett enskild garage med en p-plats utanför och betalar 350:- innan hade jag en p-plats i ett stor garage som kostade mig 650:-
Garage står i en lite håla långt från Stockholm(ca:35mil) så inga stockholms priser:))
Jag kollade runt lite för 1-2 år sedan, och jag hittade 4-5 ställe här utanför Ängelholm – för det mesta avstyckade bondgårdar som inhyste sommarbilar, husvagnar, husbilar över vintern, i fd logar/stall mm, för det mesta på cementgolv och värme i lokalen – tog 1000-2000 kr/säsong (halvår?)...vilket jag ansåg var väldigt billigt...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
400-500kr i månaden kan du föreslå om det går igenom så är det billigt för ett varmgarage även om det är glesbygd.

mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
300 kr månaden skulle jag tro är ganska vanligt i småstäder. Åtminstone i småland :)
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag betalade 1400kr för ett halvår, så runt där är väl rimligt.

Har även hyrt mitt garage till en kompis en vinter, han fick då betala 200kr/månad vilket var vad jag gav i hyra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.