|
|
|
|---|---|
|
Har nu haft min 00:a i en månad o hunnit med 150 mil. Har upptäckt att när jag låter gubben köra o sitter på passagerarplats så hör jag gnällljud från dörren på den sidan. Prövade att trycka lätt på dörren i parkerat tillstånd o då hör jag aningen av samma ljud. Är det så att man kanske hängt på dörren så att den nu "hänger" lite o behöver riktas? Kan man göra det själv? Hör av er med tips. Annars tänkte jag låta verkstaden göra det vid nästa service men den är servad för 600 mil sedan så det tar ett tag. Borde jag åtgärda det omgående? | |
|
Jag har oxå ett gnisslande ljud ibland från höger dörr. Men mitt kommer från dörrsidan, det slutar när jag sträcker mig över och lägger handen på. Har inte fått tummarna ur och leta efter orsaken ännu, det är något som gnider mot en annan yta och orsakar detta irriterande ljud som hörs mest när det är fuktigt ute. /Fredrik |
|
|
Hade samma problem med gnissel. Lite olja eller fett i låsmekanismen mellan dörr och kaross löste problemet! Känner någon till en bra leverantör på styling till Z3 tex vita blinkers etc? MK |
|
|
Tycker inte att det låter som lite insmörjning enbart kommer att räcka för det liksom knarrar också. Jag tolkar ljudet som att dörren rör sig när man kör i gupp o ojämnheter i vägen. Det känns iaf inte bra. /Eva |
|
|
Karossen på z3 är lite mjuk vilket gör det att dörren kommer att röra sig relativt karossen när man kör över ojämnheter. Kolla gångjärnen så inte de ärt slitna/glapp? Det finns även några gummilister som kan orsaka knarr. teflonspray kan hjälpa här. /MK MK |
|
|
Hej på er! Jag hade tidigare en 318 som knarrade och gnisslade ordentligt i båda framdörrarna, till slut kom vi på vad felet var: gummilisterna som MKZ3 talar om. Prova med teflonspray och se om det gör skillnad, för oss försvann det helt. På BMW sa de att "flockningen" på listerna slits ut efter några år och då kan detta uppstå, särskilt om man lämnar iväg bilen på rekonditionering då och då. De använder väl rätt starka grejer både här och där som inte alltid är så bra... // Henrik |
|
| BMW har siliconfett på tub just för dörrlister. Funkar kanon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.