|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 525i 24v. När man startar den och ska köra iväg så hackar den bara och orkar knappt gå, gasar man fullt så går det lite men det blir avgas smällar...efter 30-40 sek så tvär-släpper det plötsligt o den går som vanligt.... Spelar ingen roll om den e kall eller varm som det verkar......Och nå'n gång verkar det som den går lite orent....Vad kan detta vara? Tacksam för svar =) | |
| Kan även påpeka att det hände väldigt sällan förut, men nu är det nästan varje gång........ | |
|
Kan vara en eller flera tändspolar som är kass. De är dålig kvalitet på -91 24v... Men är ej säker. Går bilen helt perfekt sen efter en halvtimme..??? Inga småryck eller så??? Hur går den på tomgång..??? |
|
| Efter det tvärsläpper så går den som den ska (men tror att den gått lite orent/nån cylinder mindre nå'n gång på tomgång eller så) | |
|
Ok... Då kan det absolut vara en tändspole som spökar. Prova med att byta en spole om du har tillgång till en sådan. Tex en kompis med lika bil. Annars så kostar de 800kr på mekonomen. Om bilen rycker när du segdrar på lågt varv så är det ytterligare ett tecken på att en tändspole är kass... |
|
|
Ok, ska kolla...som tur e kostar de bara strax över 400 kr styck på bildelsimporten..... =) Tack för tipset |
|
|
Kan man mäta tändspolarna själv annars? Annars får man väl köra bilen till BMW så får de köra genom datorn o lokalisera....kan väl inte va så dyrt? |
|
|
Ett hett tips är att kolla insugsgummit (rätt term?) sitter mellan luftfilter och insuget. har du ett läckage i det (vanligt med torrsprickor) så får du exakt dom symptom du berättar. JAg fick detta på frugans e28, efter byte av gummit (193:- på BMW) så har bilen gått klockrent. Att det dessutom är relativt lätt att byta gör ju inte ont. Surfa in på Länk |
|
Sammo |
Jag har precis samma syndrom på min 325 -92:a För det mesta så går ju bilen perfekt, så det är ju tok svårt att felsöka... meddela gärna om du hittar felet |
| Jag bytte luftmängdsgivarensedan seda gick min bra .Prova att plocka av sladden till den.Då går nödsystemet till & då kan man se om bilen går bättre eller sämmre.Bmw 525 ia 92 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.