|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill plocka bort modellbeteckningen på bakluckan. Hur gör jag detta enklast utan att riskera att på något vis skada lacken? MVH Tobbe | |
|
använd fiskelina och "såga" bort emblemet. ta sen lite t-röd och tvätta bort limresterna. avsluta med att vaxa lite på stället där emblemet satt, alternativt kanske lite flytande rubbing om nyansskillnad uppkommitfrån övrig lack. Men det borde inte vara något problem då bilen är så ny som den är. lycka till! // M.v.h. Daniel |
|
|
Länk /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 |
|
|
Jag höll på att ta bort mitt för nåt år sen, men när jag kom nästan halvägs tyckte jag det såg lite annorlunda ut, resultatet blev så här.Länk BMW CS #5206 |
|
|
Följdfråga... Hur sätter man tillbaka siffrorna? Kan man beställa dessa från BMW och hur får man dit skiten snyggt? :-) |
|
|
BMW har siffrorna. Det sitter dubbelhäftande tejp på baksidan av dom. Det enda som BMW inte tillhandahåller som du behöver är ett bra ögonmått :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Ajfan... Får väl hitta någon tokplan yta och låna ett såntdär laserpass. | |
| Åk till närmaste BMW-handlare och mät på andra exemplat med samma kaross. Sen beror allt på hur petig man är. Jag mätte på 3 andra 5-serien för att veta att måtten stämde. Sen får man vara väldigt noggrand man är. Det ser väldigt fult ut om beteckningen är fel ditsatt. | |
|
Åsbrink: Värmepistol, o vaxa sedan av stället där de suttit! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.