AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.167

M5 original Backspeglar autoavbländande?

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla entusiaster:)

Håller mest till på 5-serie forumet då jag är ägare av en 540 årsmodell 2002. Mina backspeglar börjar likna "Månens baksida" med stenskott här och där, så jag har funderat lite på M5 speglar. Nu är det så att jag har auto-avbländbara speglar och tycker detta är en kanonfunktion när man kör landsväg i mörker (annars också) enda nackdelen är väl att spegelglasen kostar närmare 3000 sek/ st. Nåväl, till min fråga: Ni som kör M5 av varierande årsmodell finns denna funktion på era original M5 speglar? Har ni även autofold funktionen?

Har funderat om man på Bmw kan programmera speglarna att fällas in automatiskt när man låser bilen.....ngn som har den funktionen eller som löst det på annat sätt?

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag har auto-avbländbara speglar på min M5-03

Tror att bmw kan ordna autofold funktionen..

Tror dom kodar nycklarna på nåt sätt,för jag kan t.ex ställa in memory-elsportstolen på min sida,genom nyckeln..

Sebbe
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Sebbe: Okej, det var mycket intressant att höra. Får kolla på Bmw om det kan göra en omprogrammering av standard speglarna så länge, M5 speglar kostar ju en slant:)

Tack för infon.

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Enligt de carmemory/keymemory dokument jag har så finns det ingen info om att kunna programmera så att speglarna fälls in automatiskt vid lås av bilen men jag har sett en M5 som hade denna option så det är inte omöjligt att det trots allt går.

Vad jag kommit fram till efter ett antal diskussioner med både Theanders och Förenade Bil gällande både min 530 och 320 är att de dokument BMW själva producerar (TIS) inte stämmer för alla bilar i verkligheten även om det står i dokumentet. Till 530'n så tog dom ut en lista på vad som gick att ändra i just min bil och den visade även vilka inställningar som var gjorda.

___
//Ulf
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Ulf: Det låter ju förhoppningsfullt. Får kolla om jag kan erhålla ett sådant dokument till min bil också.

Tack för infon:)

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Alla E39 M5 har autoavbländ speglar, med fold-up funktion.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Okej, då vet jag:) Vet ngn kostnaden för 2st M5 original backspeglar? Vad kostar electrochrome glasen till dessa speglar?

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.