|
|
|
|---|---|
|
Mätarställning 29996+några mil till ;) och nybes u.a... Veti f-n om jag ska sälja en så bra bil ;) Ingen text på "bra att veta" heller :) Jaja...ville bara skriva lite rader positivt om E32,finns ju annars folk som tror att det bara är problem med BMW´s mht inläggen som i de flesta fall naturligtvis handlar om dessa problem :) Mvh Janne. | |
Paap Reeder |
... håller med dig Janne! En E32 med M30- motor ... man kan inte ha en bättre bil ur alla synvinklar. MVH /// Paap R |
| Helt klart nöjd med min E32'a som rullat 30000+, Fick bara nedslag på fjädrarna fram som var för korta. Men det är ju självförvållat. | |
|
Då ska väl jag oxå flika in att min -88 vinkeltolva gick som en bris genom besiktningen. Var som vanligt nervös över avgasvärdena, men det var inga problem. Besiktningsmannen trodde sig vara lustig när han skulle kolla under, men han hittade inte en fläck olja heller. Kommentar vid provkörningen;"Styv bil det här." |
|
|
He,he.....Första kommentaren innan jag ens öppnat dörren var>>>Jahaja,en "fläsk BMW" :) Ja,just besiktningsmannen var ok(som alltid),han sa också att dessa BMW brukar rulla igenom relativt lätt,men det som brukar kunna vålla bekymmer var avgasvärdena(INTE -88:orna av kända skäl ;))+bromsar(främst handbromsproblem) enligt honom.. Mvh Janne. |
|
|
Ja det är en oerhört skön och praktisk bil E32:an. Men det är läskigt. Åkte 4 km genom stad och 6st korsningar. Nollade färddatorn på jobbet och kollade när jag kom hem utanför garaget. 1,82 l/mil!!! Men det är det värt! ;) |
|
|
Bensinförbrukning har å andra sidan inget med kvalitet att göra. Har lite strul med vattenläcka o rost i golvet just nu. Samt att vattentemperaturen i motorn steg förut. Samt dåligt tryck i AC-systemet. Men jag jobbar på att lösa de problemen. I övrigt fungerar allting helt klanderfritt och inget alls har gått sönder på 1000mil. Å kvalitetskänslan är helt underbar! :) |
|
|
Min 735'a gled galant genom bes. för nån månad sen, det enda han hade att anmärka på var mönsterdjupet i däcken, men det har ju inget med bilen att göra :P Jag har en fjädertallrik bak som håller på att ramla ner, och lite rost i skärmarna, annars ingenting, grymt för en tysklandsimporterad bil som gått över 25000! |
|
|
Har/haft några 7or och ingen har haft "återbesök"nöjdast är jag med nuvarande 740 som blir kvar ett bra tag.Att den dessutom är en bra dragare när kroken används några gånger per sommar är ju bara ett stort +. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Har haft min E32 med M30 i 2½ år nu och kört 4000 mil. Generellt så är jag mycket nöjd med bilen - eller snarare, den bästa bil jag ägt! Sen att det börjar bli lite fel över 20000 mil är inget konstigt, speciellt inte med vårt klimat. Mätaren står nu på 21000 mil. Om jag jämför min e32 med min sista andra bil som var en Volvo 760 så är BMW'n både roligare (föga förvånande) och bättre. Det märks att bilarna är så mycket mer genomtänkta. Mvh David. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.