|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem. När jag växlar så hörs det ett dunk nånstans bak på bilen. Står jag still och växlar så hörs inget alls. Bilen måste vara i rörelse för att det ska höras. Det är precis när jag får i växlarna som det dunkar till. Blir lite bättre efter en stunds körning. Nån som har ideér vad det kan vara? Växellådan? nån bussning i bakvagnen eller nåt? Tack på förhand! // M.v.h. Daniel | |
| så va de på min också.och de va bussningarna vid bakaxlen | |
| nordström vad kostade det att byta dom bussningarna? jag har nåt liknande på min bil med -03 330i. Alex | |
| ursäkta.jag menar Bäkström | |
| Bäckström | |
|
hej SPAJJJS jag va på verkstan idag och jag bytte hjullagret på min BMW 330i samtidigt när jag var där frågade jag om om han hade tid att kolla bussningarna på bakvagnen och kardonen för att det hörs ett dunkande. likadant symptom som du verkar ha. han berättade att han har testat bilen och kollat och hittar inget fel på den och han är en känd duktig mekaniker på en bmw verkstand i kristianstad (nenne) han har öppnat en egen verkstad.i Fjälkinge han säger att man ska släppa kopplingen saktare det är nått konstigt med det men det är ingen fara det är vanligt med BMW 3-serien. det är inget som är sönder. Alex |
|
|
puiu: tack för ditt svar. Verkar konstigt om inget vore fel ju. Nån bussning eller så som är slut menar jag. Men visst, en del verkar ju ha problemet på E46 så något nytt är det ju iaf inte. // M.v.h. Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.