AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
603

750 e38 som tappar ork vid 5000rpm

Visa användare
133
Dressa
850i -91
hej allihopa,nu har jag gjort slag i saken och köpt mig en e38 som jag suktat efter,problemet är bara att vid gaspådrag tycker jag bilen rycker nästan stegar upp och ner för att vid 5000rpm i princip sluta dra helt,typ exempel motorväg i 140km/h och kickdown bilen svara till för att sen inte dra iväg,bilen går fint för övrigt och lådan funkar som den ska.
kan det vara nån katt som sitter igen??det skrammlar i högra katten och jag tycker att vid 5-5600rpm att det blir ett mycket högre insugsljud i vänstra luftburken mott för högra,då den vänstra ju är för höger sida av motorn. en sån grej som kan förstöra min annars redan dåliga nattsömn..

Dressa
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Om katten skramlar är det dåligt. Då kan det bli stopp i den. Rensa den snarast och byt så fort du kan.
/Mats J
Visa användare
133
Dressa
850i -91
har summa två kattar och en hel del böjar å rör och slutligen andra dämpare som ligger å väntar på å få komma till sin nya bostad imoorn..ska även dra ut pipor genom kofångaren så vi får se hur det går...

Dressa
Visa användare
133
Dressa
850i -91
nu sitter det nya avgasröret på plats,,och jag kan glatt säga att det var den högra katten som var problemet,den var i miljoner bitar även fast avgasvärdena var hur fina som helst,var nog lite kvar av den som renade avgaserna..och vilket ljud!!!men 2 fullflödes dämpare till ska nog dit,men annars tyst och fin i cupen..

Dressa
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Låter bra!

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.