|
|
|
|---|---|
|
I Finland, närmare bestämt Turku så såg jag en E39 med det sjukaste V8-ljudet jag hört komma från en BMW. Fanns inte en enda M5-pryl på hela bilen(vad jag hann se) så jag antar att det körde sig om en 540... den hade heller inte någon Alpina-front/fälgar... Den lät mer som en jänke-V8 än en vanlig BMW-V8. Från låg "glidarfart" då den "bluddrade" häftigt... (den lät underbart!) till hårt gaspådrag då den riktigt skrek ut! Vände mig först om och spanade efter en gammal Camaro eller nått liknande men såg en E39:a, ha ha. Kan man få ett riktigt sjukt ljud från en 540? Man blev lite sugen på bilbyte då... tack vare mullret. _____Vraum!_____ | |
robert pentén |
Hörde en 540 med avgasystemet kapat efter kattarna där det går ihop den lät undebrart, inte allt för farligt utan precis som en v8a ska :) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lyssna på denna så ryser hela ryggraden. Länk ///MVH Hasso Länk |
| Min lät precis så för 3 veckor sen innan bes... va av på mitten, men grymt ljud, lät precis lagom på tomgång och sen när man gjorde kickdown så bara ylade den... kan säga att det va mkt kickdown i stan och mkt soppa gick det åt, men det får kosta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.