|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om det sitter standard Dieselvärmare i en 320d -01 E46 Tänkte koppla in motorvärmare och funderade om man skaulle köpa till D värmare när man ändå installerar?! Och om det finns redan standard vart hittar jag den? | |
|
Vet ej exakt när de gick från dieselvärmaren till den elektriska värmaren som sitter i min 320d -01'a. Den elektriska hittar du ju på högersidan i motorutrymmet närmast torpedväggen, det var där dieselvärmaren satt annars. Eftermonterar man dieselvärmare numera så sätts den bakom stötfångaren fram under antingen vänster eller höger strålkastare. Har eftermonterat själv i min. / Micke |
|
|
hej, bara undrar om det kan vara så att det är någon form av standard värmare motor eller diesel på min från 00? om ni vet alltså? mvh |
|
|
enklast är väl att titta efter i utrymmet under huven till höger närmast torpedväggen...vad som sitter där!? / Micke |
|
|
alltså..till höger i bilsamanhang. är det framifrån eller bakifrån? är det framifrån har jag en fyrkantig låda men några slangar till och från som sitter där jag tror batteriet sitter på bensinare. |
|
|
Ja just, det kan bli lite komplicerat...i bilsammanhang vet jag inte men jag tänkte nog närmast höger framdäck och då blev det höger bakifrån sett! / Micke |
|
|
okej...jo det är ju lite svårt att veta så saker som flyttar på sig vad som är höger och vänster. mvh |
|
|
har kollat på höger sida. det sitter en liten manik med slangar och elkablar som skulle kunna vara en värmare, Men hur skall man starta den, har ingen färdata i bilen!! |
|
|
Är det en liten låda så är det elvärmaren, 12volts flödesvärmare som hjälper att värma motorn till drifttemp efter start...om strömmen räcker till. Styrs av DDE'n via pulser. Ser ut så här: Länk Är det en större låda som fyller upp nästan hela utrymmet så är det bensinvärmaren, ser ut så här: Länk / Micke |
|
|
okej..då vet jag. är nog den lila då. tackar för hj'älpen. mvh |
|
| De bytte till elvärmare mellan september och december 1999, jag beställde min i september med diselvärmare och timer och fick en med elvärmare och elmotorvärmare vilken besvikelse! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.