|
|
|
|---|---|
| Vad är det man ser i displayen när man håller ner trip reset i några i sek och vrider på tändningen och sedan släpper tripp . flera miltal snurar och mätarna går upp och ner . ? vad är detta ? | |
|
*ler* Ok, jag vet inte vad det är och blir nyfiken på det. Men min skalle kan inte riktigt släppa tanken på HUR man kommer på att testa? :) [ www.tocnet.nu ] |
|
|
köp dig en "ny" bil med manuall på tyska , tryck på allt och lite till ... så ;-) MVH TONY M3 |
|
Dino |
phiper , det där är koder som används av BMW för felsökning av bilen . och sist av allt så går alla mätare upp o ner för att kontrollera att allt funkar som den ska det är ingenting som du behöver oroa dig över . och fundeta inte så mycket över det för du kommer ändå inte komma på koderna :)) "informationen har jag fått av en vän som jobbar på BMW-Solna" M-MotorSport |
ossism |
vad ser du för siffror? alltså det sista, det där med att mätarna går upp o ner kan du strumta i men vad kommer det för siffror? touring ska d va! |
Froz-523 |
1st display: BMW PART NUMBER (6 digits) 2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug # 3rd display: K NUMBER (4 digits) 4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN 5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits) 6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware # Och därefter görs ett test att alla mätare fungerar som de ska. PS. Har alltså inget med kontroll av mätarställning att göra... |
ossism |
froz-523: ibland när jag springer hos bilhandlare så provar jag vad som händer när man trycker in knapparna, då kommer det fram typ "360525km" i slutet. vad e då? det kanske inte kommer fram på en oskruvad.. |
|
Om jag gör den här testen på min bil så får jag oxå fram 360***km Så det måste vara nån kod för någonting... who dares wins... |
|
|
samma här.. jag får fram ett nummer som börjar på 360*** så det måste vara en kod...... -------------------------- King of the road |
|
|
är det inte chassie nummret ? eller pogramvaran i datan ? Mvh/ Daniel |
|
ossism |
det låter troligt att det skulle vara chassi nummret för alla har ju 328i -95. men jag undrar varför det står km efter.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.