|
|
|
|---|---|
|
sry för dålig topic men jag kom inte på nån bättre:P Jo, jag har hittat en e30 325 till salu som verkar intresant grejen är att det är en 87a och ägaren påstår att motorn är bytt till en från 88-90. jag har hört vissa rykten om att det ska sitta motronic tändsystem på de senare motorerna och vanlig fördelare på 87 och tidigare. undrar bara om detta stämmer eller om det finns andra sätt att se om det är nyare motor i den? tack på förhand Christoffer | |
| Alla 325 har Motronic, det var bara 320 som hade ett annat system tidigare! | |
|
ok låter ju bra! men finns det något sätt att skilja dessa motorer åt 87 och 88-90? utan att behöva kolla massa tillverkningsnr osv? |
|
| Spelar det verkligen så stor roll om motorn är 18 eller 19 år gammal??? Så länge det funkar, menar jag? | |
| nej det spelar ingen roll men eftersom han påstår att motorn är bytt men inte har några bevis på det så skulle jag vilja veta om det går att se nån skillnad på just dessa modeller annars spelar det ingen som helst roll.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.