|
|
|
|---|---|
|
Jag har en liten hybrid bilen är en 328-96:a med en M3 3,0 motor. Problemet jag har är att AC:n går hela tiden och nu lyckades jag elda upp magnetkoppling och kompressor vid lite högfartskörning. Bilen är chippad för att hastighetsmätare signalen från bilen inte kom till M3boxen. Nu uppstår ett annat problem. Data boxen skall stänga av kompressorn vid fullgas och när kliman i kupen inte vill ha kyla. Jag har lödat om Klimaboxen med ny kondensator. Har lokaliserat signalerna från kliman till databoxen och från boxen till kompressorreläet. Kan man programmera om ett nytt chip någonstans? Ellar får man lösa problemet med en strömbryatare/termostat i bilen som stängar kliman. Vad jag vet så hade aldrig M3 3,0 digitalklima? rätta mig om jag har fel? Har någon några förslag? Vet inte om ac:n fungerade innan chipbytet då jag inte ägde bilen då...men moment 22 sätter jag i orginalchip går bilen inte alls. Tobbe |Oo=00=oO| Länk | |
|
M3 3.0 -95 har digitalklima... Sebbe |
|
| Min M3 95 har ej digitalklima, det beror hur sent den M3 95 tillvärkades. | |
|
Min E36 M3 -95 indvidual hade inte heller digital klima, min var en 95a , d.v.s uttagen i början av 1995. Mvh, /Wille |
|
|
Var det inte så enkelt att digital klima var ett tillval -95? ___ //Ulf |
|
|
Digital Klimatanläggning kom 96 i e36! |
|
|
det säger du Asse!!!!! Hur kunde jag då ha digitalklima i min e36 328-coupe från 95?????????????? |
|
| Digital klimatanläggning kom som tillval på 96 -års modell, hade 325im -95 med den "gamla klimapanelen", så är det !! | |
| Och jag hade digitalklima på min 95:a.........uttagen juni/juli tror jag den va.. | |
|
Hmmmm, det kan handa att jag kan losa ditt problem med en omprogrammering... maila till rafko@hotmail.com sa ska jag se vad jag kan hitta pa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.