AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.035

Trevliga Alpinor till salu

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Satt och snurrade lite på mobile.de och hittade ett par trevliga bilar som var till salu eller vad sägs om en riktigt lågmilad B6 3,5
Länk

eller en enägar B10 Biturbo
Länk

En lågmilad B3 3,0 i snygg färg
Länk

Enägar B12 5,0
Länk

Själv skulle jag kunna tänka mig denna Länk som en sommarbil...

___
//Ulf
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
B6 3.5:an du länkar till är renoverad, därav det låga miltalet (gått 14000 mil innan "renovering"). Tyvärr ser man ju ganska enkelt att den angivna mätarställningen inte stämmer på dessa bilder: Länk

BiTurbon ser riktigt fin ut!

/Erik Tryggvesson
BMWCS #5162 / BMWSC #339
Ägaren till B12:an var minsann 63 när han köpte bilen och 81 idag. Alle Achtung! Fast det låter ännu äldre med annonsens Jahrgang 25. Å andra sidan kanske han är rallyförare?
Ni vet säkert mer om denna modell än jag, så varför blir inte denna såld? Jag tror att jag sett den utannonserad i ett halvår vid det här laget. Är priset för högt? Länk

Mvh
Mikael
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

B10:or verkar generellt vara kalla på marknaden. Jag var väldigt sugen på en B10 Touring för drygt ett år sedan och hade då rätt så bra koll på alla som var till salu. När jag ett halvår senare letade 320d till frun så kollade man givetvis av B10-marknaden också och det var förvånande många som fortfarande var osålda. Generellt så verkar prisförväntningarna vara höga på dessa bilar och det är väl en anledning. En annan att det är svårt att sälja motorstarka bilar som också kostar en slant i drift.

Bilen du länkar till ser trevlig ut och har bra med utrustning och priset känns inte helt fel trots att bilen rullar en del. Det står ju inte "unfallfrei" i annonsen så det finns ju en risk att bilen varit krockad.

___
//Ulf
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Det finns även en B7 coupe för 13000 euro dock med 22000mil på mätaren

JÖRGEN

Ja information om eventuella olyckor saknas. Intressant att dessa motorstarka bilar inte kostar mer. Kan vara något i framtiden när dagens V8 börjar kännas lite klen. Gott in Himmel jag har redan börjat uppleva den som "normal".

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.