|
|
|
|---|---|
|
BMW slopar den över 30 år gamla pay-offen "the ultimate driving machine". Trist, och varför? Den nya pay-offen blir "A Company of Ideas". Trist! Länk | |
|
Hmm...Inte bra ;) Men det ser man ju nästan bara genom att titta på ny bilarna från BMW idag :) Mvh Janne. |
|
|
Jämfört med "freude am fahren", "the ultimate driving machine" och denna underbara reklam Länk så är den nya sloganen minst sagt lam. Mvh, /Wille |
|
|
Verkar som om detta bara gäller pay-offen på den aktuella USA-kampanjen. "The Ultimate Driving Machine" används således fortfarande. Se t ex: Länk |
|
|
larsssssss: De har alltså inte börjat med den nya pay-offen ännu. |
|
|
Tror dom verkligen att dom säljer bilar i trehundrapapps klassen och däröver med billiga tvålreklam slogans som dessutom kostar miljoner att ta fram??? ...---... ...---... ...---... Sterio vulgaris |
|
|
acey, jag hoppas att du har fel för jag tycker att den är dålig. Svårt att avgöra baserat på den informationen jag hittat. Har inte tänkt på det men brukar bilmärken ha olika slogans i olika länder eller brukar de översätta moderbolagets rakt av? 'A Company of Ideas' är i alla fall bättre än 'Look at Opel now! Andas ren desperation och måste vara den sämsta någonsin, med zoom-zoom som god tvåa. |
|
|
"Look at Opel now" är framför allt värdelös som reklamslogan för BMW :-) Har inte hört talas om "A company of ideas" och jag har svårt att tro att den är avsedd att sälja bilar. I så fall är den katastrofal. Den kan möjligen, men troligen inte, fungera för s.k. corporate advertising dvs att man annonserar för att folk ska gilla företaget BMW, inte för att de ska köpa bilarna. Av artiklarna att döma handlar det om att BMW USA fått en ny chef som anlitat en ny reklambyrå och att alla fått jättemånga puckar i huvudet. Därför ska de nu lansera en riktigt usel slogan. Men det verkar inte beröra övriga marknader. Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
"Sheer driving pleasure" har de också haft i staterna. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Den där slogan är ju bland det värsta man sett! Keep Your Distance! |
|
Njuren |
Imponerande fabrik i Leipzig! BMW - i nöd och lust? |
| Allt är bra igen: Länk | |
|
Tack för det. Blev orolig :-) /Olof |
|
| Tur! Å andra sidan så är pay-offerna väldigt regionala. Kanske hade man varit mer orolig om tyskarna ändrat pay-off. | |
| ja, den dagen de ändrar "fruede am fahren" är det dags att emigrera till ett avlägset hörn av nepal och bli buddistmunk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.