|
|
|
|---|---|
| På min 330i -02 upplever jag hatthyllan som skramlig när jag åker på dåliga vägar eller kullersten. Upplever någon annan det på samma sätt? Har någon ett tips på vad man kan göra åt det eller vad det kan bero på? | |
| Min knakar och har sig vid de tillfällen du nämner. Tror det även kan bero på att jag har delat baksäte och en extra gnällig skinnklädsel. | |
| Om du du delat baksäte så testa att smörja ryggstöds-låsen med smörjfett. Min touring hade knakande där innan jag smörjde upp dom. Sen blev det tyst och fint. | |
|
Bra tips, skall testa det. Antar att jag kan köpa smörjfett på vilken mack som helst. Jag har även noterat ett annat skumt vibrationsljud som är störigt. Det rör sig om högra instegslisten i bak (den under dörren). Listen vibrerar så ett störigt ljud uppstår i motorvägsfart på grov asfalt. Jag låter kanske som en övernitisk pedant, men ljudet är verkligen irriterande. Vet inte vad jag skall göra åt problemet. Att limma listen i kortändorna känns ju som en osmidig lösning.. |
|
|
Att höja volymen på stereon kan vara en lösning :) |
|
| "Krubbas"skrev----när jag åker på dåliga vägar eller kullersten.Jag tycker att det som är viktigast när det gäller skramel är att det inte skramlar när man kör på motorväg i 130-150km/h.Om det skramlar när man kör på dåliga vägar är inte så viktigt,det är väll helt normalt tycker jag eftersom det uppstår vibrationer i bilen. | |
| Kanske ett fäste till listen är trasigt? | |
|
Grandy, tack för tipset att smörja in ryggstödslåsen - skramlet är nu borta! Player, skall kolla det. Råkar du veta var fästet sitter - i "kortändorna" eller i mitten? |
|
| Krubbas: Härligt att det funkade! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.