|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Bästa BMW-vänner. Jättekul att så många kom idag och varmt välkomna tillbaka alla nya ansikten! Den fina gröna 02-touringen, den vita BiTurbon, B8 4.6 cabben och alla andra trevliga BMWs som gästade. Efter lite korta reflektioner och kolla bland dagens deltagare, +30 bilar, så fick min magkänsla rätt. Brostugan med sin stora popularitet och stora kundkrets numer bedriver "geschäft". En enig majoritet var av intrycket att priserna ökat till den milda grad att man bör söka sig ett nytt ställe att samlas på för att få valuta för de pengar den grupp besökare gynnar stället med. Om det beror på den nya regin eller den gamla och den nya ihop det låter jag vara osagt. För att göra nuvarande arrangemang lite trevligare tog jag mig friheten att prata med nuvarande innehavare Michael om våra funderingar. Han utlovade på stående fot 10% rabatt till alla som uppvisar BMWCSkort i kassan i samband med träffar. Detta är alltid något. Enig med BMWCS representant på ställe, Christer, så sökes nu nytt förslag på träffpunkt, lämpligen nära någon central knutpunkt vägmässigt, E18/E4 så att alla oavsett vilken del av stan de kommer från har lätt att ta sig dit. Det lämpliga vore ju att ha ett ställe man kan träffas på sommar som vinter och lämpligen förhandla lite bra rabatter då BMW-vänner gillar att skockas med jämna mellanrum. Christer drar detta internt med BMWCS-ansvariga. Grovt så är ideerna om man utgår från punkten BMW Group Solna och letar i cirklar om 2-5 km med parkeringsmöjligheter för 20-50 bilar. Finns det någon med några bra och seriösa ideer om ställe att undersöka så vänligen posta i tråden. Kanske till och med med närhet till allmänna kommunkationer och med fullständiga rättigheter för att kunna inmundiga föräldade bayerska drycker! Undanber om förslag som är alltför "avlägsna" dvs inte passar in i ovanstående stycke. Mvh Asken Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. | |
Paap Reeder |
... har tyvärr missat många möten så jag skall väl egentligen inte yttra mig men håller helt med dig. Dessutom har dom inte riktig kaffegrädde ... lättmjölken smakar som att köra V12:an på E85. MVH /// Paap R |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tänker så det knakar imellanåt ang ny träffpunkt! Men man kör fast hela tiden..... ska ju vara centralt för alla men dock ej nära city,bra fik alt restaurang med gott om plats,helst även utomhus. Ska ha en parkering som rymmer minst 50 bilar,och gärna en mysig omgivning utan störande trafik och dyl. Dessutom vill ju Asken ha tillgång till Bayerskt Mjöd, dvs när han kommer med sin önskade 750iL med chaufför! ;-) Blir nog till att alla berörda masserar geniknölarna och kommer med förslag! MVH Patrik |
|
Håller helt klart med trådskaparen. Brostugan börjar kännas för litet och lite passerat, nya ägare, prishöjningar osv gör inte saken bättre. Dock är det iaf svårt att hitta något som slår brostugan vad det gäller miljö osv. om alla ovan krav ska matchas. Men jag är öppen för förslag, kan alltid bli bättre. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Kanske inte extremt centralt, men i mitt tycke en 10-poängare. Länk |
|
|
Hur är pampas marina? Länge sen jag var där. Mer centralt får man ju leta efter. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Hej, ett riktigt mysigt alternativ är vid Taxinge slott, dock är det lite långt. Men massor med fikamöjligheter, stor parkering och fin miljö! Dessutom är det roliga småvägar att köra, om man inte vill ta E4:an. Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Sen finns det ju givetvis Djurgården också. Mitt inne i smeten iofs. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Som resande från Uppsala så skulle norr om Sthlm vara att föredra. Annars så finns det ett utärkt fik med stor parkering strax norr om Uppsala; Ulva Kvarn. Med humana priser. |
|
Stekaren |
Tveksamt om det bör vara så långt norrut. Finns det inget trevligt slott så man kan få känna sig lite ståndsmässigt omfamnad av dess natur och storhet. Nu har jag aldrig varit på dessa ställen och vet inte hur det ser ut, bara antar, men det finns: *Hässelby slott *Ljunglöfska slottet *Näsby slott *Ulfsunda slott *Åkeshofs slott tex... |
darkdevil |
finns inget bra ställe utåt Värmdö då? typ runt gustavsberg, bullandö, ingarö, evlinge? |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Enda mysiga ställe som uppfyller i princip alla krav utom, centralt för alla ,är Strömma kanal,vilket inte är hel fel i och för sig! Mycket trevlig väg i lummig miljö dit! MVH Patrik |
|
Ulriksdals slott har ett fik, vet inte hur prisläget är. Parkeringsplatser borde inte vara något problem om det inte är konsert på Confidansen. /Rickard |
|
| Några som kommer i vått och torrt imorgon kväll tro för en fika ? | |
|
Jagar tid och ska dyka upp,första gången för mig. Mvh Dic |
|
| Trevligt Dic! :) | |
BMW 528 |
Vi gör försök att komma på besök med vår 1 serie. Mvh/// BMW femtjugoåtta |
|
Hoppas att det kommer ett gäng nu när snart det är slut på sommaren?? |
|
Man får tacka BMWCS och alla medverkande för en trevlig kväll! Kul att så många kom!! MVH Patrik |
|
Håller med Patrik,jättetrevligt.Dessutom var det världspremiär för mig,ska tänka till på alternativställe kan finnas ett vid Danderyds kyrka,ska kolla lite med dom. Mvh Dic. |
|
BMW 528 |
Tyvärr tyvärr så kunde jag inte komma trots 20 mil...grannen var i behov av ambulans så det knykte bl.a tid från mig för att komma med nytvättad 1:a. Är vädret med oss så kommer vi till den sista Brostugeträffen. Mvh /// BMW Entusiast |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.