AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.172

325:an går dåligt efter motortvätt!

Visa användare
42
Lippen
BMW 325i -92
Hej!

Jag tvättade rent motorn idag med vatten och avfettning.
Efter det så låter bilen som en amerikansk V8:a och går jävligt ojämnt! När man ger fullgas så svarar den inte utan den dör nästan!
Hjälp mig!! Har jag fått in vatten i systemet?

Mvh Lipp
Du har fått ner vatten vid tändspolarna troligtvis. Låt bilen torka eller skruva plastkåpan till tändspolarna och torka. Du kanske behöver skruva loss tändspolarna och torka även där. Har gjort samma sak med min och den gick oxå som en V8:a.
Visa användare
42
Lippen
BMW 325i -92
Tusen tack!
Bm
5
Bmw_Stenis
325 E36, -93
Gjort samma med min! Låter som en Harley Davidsson men går sämre en Pusch Dakota! Helskumt! Men jag testar erat tips!
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Det är INTE bra att åka runt så för länge. Jag klantade mig för några år sedan och motortvättade utan att torka ur tändstiftsbrunnarna efteråt. En var vattenfylld och jag körde så i några mil. Resultat: Överansträngd och sedermera havererad tändspole som i sin tur medförde att en transistor i DME:n brann upp. Sinnrikt nog hade Bosch skrapat bort komponentnumret på trissan så det blev till att åka till skroten och köpa en dator. Jag kom lindrigt undan: 1000 pix för DME och spole.

Tändspolen och transistorn gav inte upp förrän efter några veckor, jag hoppas att ni slipper detta. Fast om era DME:er brinner upp så kan ni messa mig så kan ni löda loss en hel transistor från min gamla dator. Det bör funka.
öppna huven in i garaget, ställ kupevärmaren på lämpligt avstånd... 1dygn borde göra susen.

/mvh jocke
axelsson
Lippen om du inte har fått till problemet så prova att ta lös LMM och låta den torka....

!! e30 !!
jo
5
joockel
525i 95
Jag har exakt samma problem på min 525 e34. Men det är bara att skruva av kåpan och ta ur tändstifen och torka där då

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Nja, ta inte ur stiften om det är vatten runt dom, då rinner det ner i motorn.

Ta av kåpan och och ta bort alla tändspolar, sug upp vattnet med trasor, du får använda nån tunn pinne för att peta ner dom runt stiften.

Sen är det bästa är om allt får ligga och självtorka nån dag innan man monterar ihop det igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.