|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er.. har en fråga angående storlek å däck till fälgar. har en 320(e30 -89) med vad jag tror har orginal fälg o däck 205. -går det att ha 225:or på de fälgarna (bak)? har faktiskt för mig att reservdäcket har den storleken..eller behövs bredda skärmkanterna? tacksamm för snabba svar.. ha`Re | |
|
varför frågar du oss det? är det inte lättast att mäta på din egen bil med exakt dom fälgarna du ha? däcket kommer bli 10mm bredare på varje sida. det bör ju vara alldra minst 7" fälg, men helst 7,5 eller 8" annars kommer det fläska ut rejält. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Kan kanske vara för att jag e lite osäker om det passar trotts att jag har mätt.. e tveksamt, ska höra med en däckfirma i veckan..(har inga uppg. på fälgarnas storlek heller ant. 7 el 7,5..) Tack för hjälpen ändå. |
|
|
storleken på fälgarna står på dom. om du mäter så måste du se om dom passar. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
japp.. e det som jag tycker e konstigt med bmw`ns fälgar.. hittar inte ngt tryck med storleken..(har de på mina andra bilar..)men ser inget på dessa.. ska kolla med en firma för säkerhets skull.. blir nog ganska taight.. men ska faan ha 225:or bak.. -tack för hjälpen! vet du förövrigt vilken bredast däcken du kan ha på en e30?(med annan fälj då förstås..) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.