AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
544

Inget halv/hel-ljus, men ljustut

hallå.

bränner runt i en 318i från 83, dessvärre slutade hel&halv-ljus fungera efter en tur här om kvällen.

parkeringsljuset fungerar men det är också det enda, alla säkringar är hela.. och när man aktiverar helljuset så lyser inte helljus-indikationen.
(som lyser vid ljustut)

vad är tokigt? är det att misstänka reläna nedanför ratten eller i säkringsboxen, eller allihopa? :D
(hur kan jag testa mig fram..)
inte för att nån svarat men.. kan tillägga att alla relän (i säkringsbox samt under ratten) är bytta. och problemet kvarstår, börjar bli drygt nu när mörkret kryper närmre :)
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hmmm, hade problem m3ed det på en nissan en gång, var ett trasigt relä...men om du bytt alla relä så vet ja inte
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Hade ett liknande problem på min E36 och då var det några lödningar i ett kretskort som var dåligt.....meken fick felsöka i en halv dag innan han hittade felet. Har tyvärr ingen aning vad det var för kretskort.

Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
hade samma problem med en golf en gång. då skruvade jag loss plasten under ratten och kollade kablarna som gick till tändingslåset. mätte kablarna för att se om det gick någon ström i kablarna när tändingen var på, då hittade jag på en kabel som var helt död. klippte kabeln och och drog en ny.

/Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.