AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.150

Seriöst, är det värt att köpa belyst växelspaksknopp?

29
möka
325 Coupe -92
Har länge tänkt byta växelspaksknoppen, men har fastnat i träsket om man ska ha den belyst eller ej. Ger belysningen mervärde och väger upp för det lite högre priset?
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Allt som är belyst är tuffare!
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
Kanske inte så smakfullt med en 60 watts discolampa á la epa-traktor men jag kan bara säga att jag har belyst orginal växelknopp i min M3:a å d är en förbaskat skön detalj!
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Tänk scenariot:

Det är mörkt ute....jag sätter mig i bilen.....tänder belysningen....och glömmer var backen är : (...!!!!...då är det jättebra att ha en belyst knopp :)
+ att det är skitsnyggt

Har en i min M3 Touring och i min 636:a men så har jag oxå dåligt närminne typ guldfisk :o

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
635:a skall det vara!!!
Stekaren
Och sedan blir du juh påmind om hur otroligt gammal bil du har som bara har 5 växlar fram... Jo jag har belyst :)
hmm snackar vi om "danmobility" knopp i alla färger som blinkar och lyser upp hela bilen eller om nåt mer diskret som lyser lite så att man ser siffrorna ??
Chrille_540: Tror snacket handlar om BMW original belysta knoppar.
Alltså svag orange belysing bakom växelknoppens siffror (1-2-3-4-5-6-R)
ok har inte sett dem, nån som har bild hur det ser ut ??
Jag har en riktigt dålig bild på garaget Länk .
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
En bättre bild:
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
29
möka
325 Coupe -92
Jag har fått reda på att min växelspak är kortad i min bil, men hur vet jag inte.. Har lyckats dra bort den gamla som satt väldigt löst. "Metallpinnen" som sticker upp från damasken är väl runt 3-4 cm lång, ska den inte vara längre än så? Är det bara att trycka på den nya sen då alltså, hålet i den borde väl vara ganska tajt då så den inte också kommer sitta löst..?
ersättningsknoppen skruvas (ofta) även fast med en liten skruv på sidan så den sitter klockrent. Personligen älskade jag min belysta knopp i E34 som inköptes i Danmark för överkomlig peng. Originalknoppen var betydligt dyrare. Enda skillnaden var att M färgerna inte gick i rätt ordning på min knopp något jag aldrig tänkte på men uppdagade av en tillfällighet.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Gemini__
En sak som gäller för M5 E34 är att många knoppas som byts ut blir av den "felaktiga" sorten. Dvs ett "M-märke" i mitten istället för original med M-färgerna snett i ena hörnet (hoppas ni förstår någorlunda vad jag menar).

Mvh:
Thomas
gretzky
Kika in på koed.dk där finns det snygga knoppar till alla både med o utan belysning. Själv köpte jag en belyst M-knopp därifrån skitsnyggt när mörkret faller på......tycker jag.

dieseldoris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.