|
|
|
|---|---|
| Har länge tänkt byta växelspaksknoppen, men har fastnat i träsket om man ska ha den belyst eller ej. Ger belysningen mervärde och väger upp för det lite högre priset? | |
|
Allt som är belyst är tuffare! |
|
| Kanske inte så smakfullt med en 60 watts discolampa á la epa-traktor men jag kan bara säga att jag har belyst orginal växelknopp i min M3:a å d är en förbaskat skön detalj! | |
|
Tänk scenariot: Det är mörkt ute....jag sätter mig i bilen.....tänder belysningen....och glömmer var backen är : (...!!!!...då är det jättebra att ha en belyst knopp :) + att det är skitsnyggt Har en i min M3 Touring och i min 636:a men så har jag oxå dåligt närminne typ guldfisk :o Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
| 635:a skall det vara!!! | |
Stekaren |
Och sedan blir du juh påmind om hur otroligt gammal bil du har som bara har 5 växlar fram... Jo jag har belyst :) |
| hmm snackar vi om "danmobility" knopp i alla färger som blinkar och lyser upp hela bilen eller om nåt mer diskret som lyser lite så att man ser siffrorna ?? | |
|
Chrille_540: Tror snacket handlar om BMW original belysta knoppar. Alltså svag orange belysing bakom växelknoppens siffror (1-2-3-4-5-6-R) |
|
| ok har inte sett dem, nån som har bild hur det ser ut ?? | |
| Jag har en riktigt dålig bild på garaget Länk . | |
|
En bättre bild: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Jag har fått reda på att min växelspak är kortad i min bil, men hur vet jag inte.. Har lyckats dra bort den gamla som satt väldigt löst. "Metallpinnen" som sticker upp från damasken är väl runt 3-4 cm lång, ska den inte vara längre än så? Är det bara att trycka på den nya sen då alltså, hålet i den borde väl vara ganska tajt då så den inte också kommer sitta löst..? | |
|
ersättningsknoppen skruvas (ofta) även fast med en liten skruv på sidan så den sitter klockrent. Personligen älskade jag min belysta knopp i E34 som inköptes i Danmark för överkomlig peng. Originalknoppen var betydligt dyrare. Enda skillnaden var att M färgerna inte gick i rätt ordning på min knopp något jag aldrig tänkte på men uppdagade av en tillfällighet. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
Gemini__ |
En sak som gäller för M5 E34 är att många knoppas som byts ut blir av den "felaktiga" sorten. Dvs ett "M-märke" i mitten istället för original med M-färgerna snett i ena hörnet (hoppas ni förstår någorlunda vad jag menar). Mvh: Thomas |
gretzky |
Kika in på koed.dk där finns det snygga knoppar till alla både med o utan belysning. Själv köpte jag en belyst M-knopp därifrån skitsnyggt när mörkret faller på......tycker jag. dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.