|
|
|
|---|---|
|
Har frågat tidigare men ej fått något bra svar, Jag ska byta ut min nuvarande cd växlare (bmw original) Mot en 6 skivors dvd växlare, Ska ha den placerad på samma ställe och allt, Men vill veta Exakt hur jag ska göra, *-ljud? *-Bild? samt original kontakten? skulle behöva schema över vad alla plintar i den går till? Mkt tacksam för svar//Robin | |
| Jag tror inte det finns ngt aktivt interface för att byta cd-växlaren mot dvd-växlare så du får nog styra växlaren med en fjärr kontroll samt koppla in ljud+bild till tv-modulen på samma sett som beskrivits många ggr i andra trådar , sök på dvd i detta forum så hittar du. | |
| Har du nått mer exakt på hur man gör? | |
| Du koppla ljud+bild utgångarna från dvd:n till dom anslutningarna på tv-modulen som pulare länkade till i ditt andra inlägg ang samma sak.Sedan så måste du styra dvd:n(play , skip,disc mm) med fjärrkontroll el dyl då inte original stereon kan styra en dvd-växlare , om det inte går att styra din dvd-växlare med fjärr då tror jag det är kört. | |
|
Okej men det följer med ett sånt där öga till dvd växlaren samt fjärr kontroll, men jag kan väl höja och sänka samt använda min vanliga tv somvanligt eller? |
|
| Ja du slår på A/V kanalen på tv:n och sedan sköter du volymen som vanligt , dock tror jag du endast får mono ljud i högtalarna. | |
|
Det är just det som är problemet, Jag vill ju inte ha monoljud i högtalarna,? det är ju inte mono ljud som det är nu, Samt vad gör jag med gamla kablaget från den gamla cd-växlaren? //Robin |
|
| Någon som vet nått sätt att få vanligt stereo ljud utan att måsta beställa grejer från typ ebay eller liknande? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.