AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
850

dvd växlare inkoppling bmw 750, Behöver Tips,

Har frågat tidigare men ej fått något bra svar,

Jag ska byta ut min nuvarande cd växlare (bmw original)
Mot en 6 skivors dvd växlare,

Ska ha den placerad på samma ställe och allt,

Men vill veta Exakt hur jag ska göra,
*-ljud?
*-Bild?
samt original kontakten? skulle behöva schema över vad alla plintar i den går till?

Mkt tacksam för svar//Robin
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag tror inte det finns ngt aktivt interface för att byta cd-växlaren mot dvd-växlare så du får nog styra växlaren med en fjärr kontroll samt koppla in ljud+bild till tv-modulen på samma sett som beskrivits många ggr i andra trådar , sök på dvd i detta forum så hittar du.
Har du nått mer exakt på hur man gör?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du koppla ljud+bild utgångarna från dvd:n till dom anslutningarna på tv-modulen som pulare länkade till i ditt andra inlägg ang samma sak.Sedan så måste du styra dvd:n(play , skip,disc mm) med fjärrkontroll el dyl då inte original stereon kan styra en dvd-växlare , om det inte går att styra din dvd-växlare med fjärr då tror jag det är kört.
Okej men det följer med ett sånt där öga till dvd växlaren samt fjärr kontroll,
men jag kan väl höja och sänka samt använda min vanliga tv somvanligt eller?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ja du slår på A/V kanalen på tv:n och sedan sköter du volymen som vanligt , dock tror jag du endast får mono ljud i högtalarna.
Det är just det som är problemet, Jag vill ju inte ha monoljud i högtalarna,? det är ju inte mono ljud som det är nu,

Samt vad gör jag med gamla kablaget från den gamla cd-växlaren?

//Robin
Någon som vet nått sätt att få vanligt stereo ljud utan att måsta beställa grejer från typ ebay eller liknande?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.