AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.133

Demontera dörrsida

Di
25
Dick Vega
523 Touring -98
Fick inte sökfunktionen att fungera, ställer därför frågan rakt ut.
Hur demonterar man dörrsidan på bakdörren (antar att det är samma för alla dörrar)

Centrallåset har pajjat på vänster bakdörr har åkt så i 2 månader nu. Låsknappen har liksom "fastnat" nere men så idag fick jag upp låsknappen och kunde öppna dörren, men jag får banne mig inte bort dörrsidan.

Har bara hittat en skruv och det är den som sitter bakom handtaget vad gör man sedan?
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ska väll finnas en skruv bakom en plasbricka där du öppnar bakdörren med.Ta bort denna skruv och skruva av låsknappen.Sen så sitter dörrsidan med klipps i dörrkanterna,dra försiktigt mot dig så dom inte går sönder.När dom är loss allihop så dra dörrsidan snett uppåt lite försiktigt så ska den lossna.Du kommer att se en kabel som sitter fastkrokad i dörrhandtaget som du öppnar dörren med,haka av den så e allt loss.Om du har tur så kan det vara den som spökar för dig.

BMW e lag
Ragemannen
det sitter även en kabel i underkant på dörrsidorna för belysningen, bara att trycka ut den neråt då du lossat dörrsidan.

BMWholic
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
ahh,glömde att du kanske måste veck med elspegelreglaget ochså,där bakom kan det ochså sitta en skruv,kolla lite.

BMW e lag
Visa användare
14
iS-glass
BMW 523iA Steptronic -99
Jag har ett liknande problem med min nyligen (i förrgår) införskaffade 523i -99. Låset till vänster bakdörr vill inte fungera, och för att göra det hela ännu jobbigare har den fastnat i upplåst läge. Det går alltså heller inte att trycka ner låsknappen manuellt då den bara åker upp igen. Själva låskolven går att öppna och stänga manuellt när jag har dörren öppen, men låset tycks inte ha någon som helst kontakt med varken centrallåset eller låsknoppen.

Är detta något som går att laga (själv) utan att hela låset behöver bytas ut? Är det ett mekaniskt fel eller motorn som lagt av? Om motorn lagt av tycker jag emellertid att det borde gå att låsa genom att trycka ner låsknappen manuellt... Kommentarer?

MVH
Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.