|
|
|
|---|---|
|
Har knåpat ihop ett avgas system i 3" med en ljuddämpare längst bak, (simoms största). Tycker dock ljudet bli lite väl högt och skulle vilja sätta en till ljuddämpare på mitten av avgassystemet. Det blir dock problem med markfrigången om man kör simons ljuddämpare för 3" där (även med den plattare varianten). Finns nånon bra ljuddämpare som är platt till formen? som inte bromsar flödet alltför mycket? | |
|
Länk |
|
|
Länk |
|
|
ser ut som simons största dämpare...fast i rostfritt? Finns inget plattare? den där lätr var minst 12-15cm tjock på höjden. Det blir för klumpigt på en e30. Kanske ett alternativ vore någon dämpare som har dubbla 2 eller 2.5" eller något? finns något sv den varan? Orginalet hade en grymmt platt sak med dubbla 1.5" rör. |
|
|
Kan du inte flytta fram bakre ljuddämparen lite. Får du bara 10cm längre utblåsrör/slutrör så stannar mer ljud i sista burken istället för att bara fara rätt ut. |
|
|
nops det är samma vaiant som på bilden ovan, hade den under först men det såg ut som en epatraktor då, hängde ner funt och skrapade i marken alltsom oftast. Länk |
|
|
han menar nog inte att du skall sätta dämparen under bilen, utan att du skall flytta bak den i det läge den är i nu med ungefär 10cm... /Fredrik |
|
|
Exakt, dra in den lite bara så du får lite mera slutrör. Ibland kan det tex bli tystare on du tar en dämpare som är 10cm kortare och lägger till 10cm mera slutrör. Har du "för kort stump" efter sista dämpen så far ljudvågen rakt ut. Obs, detta gäller bara för fullflödesdämare som jag förutsätter att du använder. |
|
|
Hm, nja vettikatten om jag vill bygga om den delen igen...(2ggr redan) för att det skulle bli bra vid drivaxeln... Borde finnas dubbelpipiga grejer, kanske på skroten, hur ser en m3 e36 dämpare ut till exempel? |
|
|
Visst finns det dubbla ljuddämpare men det verkar ju overkill. -Svetsa en själv vet jag, ta 3 tumsröret, borra hål, och bygg en platt burk runt som du fyller med dämpmaterial så blir den inte lägre än röret. |
|
|
2.5"dämpare istället?! Eller har du så pass med effekt att du måste ha 3"? Eller så kanske du bör välja något annat än Simons dämpare!? Finns ju en del andra fabrikat som funkar bättre, både när det gäller ljud och livslängd. |
|
|
njae känns väl sådär att ha 3" från turbon sedan en 2.5" ljuddämpare, sedan 3" med en 3" dämpare på slutet. men en dubbelpipig dämpare med 2" el likannde borde ju bli plattare. Letar alltså efter en sådan om jag skall ha något mer. Finns ju adaptrar mellan 3" och dubbla rör så det är lätt att bygga ihop. |
|
|
Tänkte mer på att du skulle ha en 2.5" i slutet. Annars får du väl köra med "folkrace"lösningen, svetsa fast ett kors inne i slutröret, eller kanske bara rikta röret neråt istället för rakt bakåt. |
|
| kors i slutröret, ja det skall jag testa, har hört det förrut.. | |
|
Kolla på kg-trimining.com där har de jänkar dämpare som är väldigt platta. Dock är ingång resp. utgång förskjutna til vardera sida! Klassikt jänkare. Jag tror att även MECA har detta utbud. Finns också APPLE dämpare som bygger oerhört slimmade dämpare! LYCKA TILL! |
|
|
Braxen: Hur fungerar detta kors i ändröret??! Anton |
|
| Den "klyver" ljudvågen, vid en ljudbesiktning pulade jag även in svinto och sen flög tussarna all världens väg vid start...! | |
| Men kom ihåg att korset bromsar flödet.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.