AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
658

Vad är rimligt att betala för denna skönhet(325ci-01)?

hej hej!
Har suttit och funderat lite och diskuterat med nuvarande ägaren till denna bil:

Länk

Vad skulle expertpanelen här på forumet säga att bilen är värd?
Bilen har även m-paketet invändigt, dvs svart tak, m-ratt, instegslister med m-emblem, sportstolar etc..
Ingen pdc, ingen navi, ingen dsc (asc+t finns dock)

Är det dumt att köpa en 01a som gått så pass långt som 10950mil?

Ville känna att man gör en hyffsad affär om man ska slå till. Tyvärr så är det 80mil för mig att åka och titta på bilen. Känns som att man vill vara överens om priset innan.

Med vänlig hälsning
Jens

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Jag tycker att du gör en helt okej affär om du får den för 150.000, om den är i riktigt bra skick. Underbar bil det där, köpte själv en svart 325 Ci -03 med M-sportpaketet här om dagen.

MVH Tobbe
Fuck! DEN I VÄSTERÅS för 195?
den skulle jag ha haft.. var på väg när killen ringer och säger den är såld..
kanske inte var den bilen eller?

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Vet inget om modellen, men milantalet ska du inte vara rädd för. Jag har aldrig köpt en bil som gått mindre än 10500 mil och endast en gav mig bekymmer (Volvo 855 GLT 26000 mil vid köpet). Jag köper hellre en nyare bil som gått långt än en äldre som gått kortare sträcka (rostrisk), allt annat lika.

Mvh
Mikael
JensaR: Jo, det var den. Har aldrig varit så nöjd med en bil tidigare. Jag var där när säljaren ringde till dig, han tyckte det var ganska jobbigt att behöva göra det, men jag bestämde mig för att köpa bilen på stående fot. Det enda som var slitet på den bilen var bakdäcken, men då var det också däcken som satt på när den levererades från fabriken.

MVH Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.