AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

M3 spegelfästen säljes billigt!

fo
242
foo
328iC '96
Tjena!
Har sedan imorse ett par fina spegelfästen som DU kan få köpa av mig!

Undrar vem som snor ett par "uppenbart icke M3" speglar, som dessutom är amatörmässigt lackade. Vet inte riktigt om jag skall skratta eller gråta. Trodde dessutom att när det inte är "riktiga" M3 speglar, samt att bilen är skitig, så är de inte riktigt lika eftertraktade som ett par riktiga.
Duh, think again!

Hade dom på i en hel vecka... och nu är bilen repad. Jävla nötter som äger BMW men inte har "råd" med egna saker. Jodå, ni finns säkert här och läser på forumet också!

/foo
fo
242
foo
328iC '96
Hej igen,
aaah sorry, de är redan sålda. De gick till en finnig gymnasiedropout som fortfarande går på barnbidrag och inte betalar sin egen försäkring!

/foo
Tjena foo

Det är förjävligt att man inte får ha sina prylar ifred
SUCK
mvh Kent

(Har DU en fin touring att
sälja till mig, Hör av dig.)
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Undra var dom som vill köpa fästen till M3 speglar har fått sin såeglar ifrån??? Det händer ju ine för ofta att ett sånt går sönder...
ossism
foo: genom att sälja fästena bidrar du till att par speglar till kan tjuvas. smart..

touring ska d va!
Antyder en viss ironi av foo så du behöver nog inte vara nervös att han verkligen sålde fästena ossism ;)

Orginal speglar, fästen och inlåst garage ... man blir matt när man ser alla trådar om folk som snor speglar....
foo: mina kondoleanser.... :( själv håller jag på att fixa en snygg board utmed väggen av mina plattor...än så länge bara 4 st, men med tanke på att jag bor relativt nära frihamnen, dröjer det nog inte länge innan jag fyllt hela väggen.... härligt va ?? JÄVLA ÄCKLIGA TATTARE SOM SNOR ANDRAS GREJER....

sedan finns det ju en ny form av plattor-handel verkar det som, folk som vill "låna" plattor, spraylacka dem i "sin" färg, montera dem, fota, och skicka in till försäkringsbolaget.... detta är (inte rätt) men på sätt och vis bättre än att själa andras speglar.... men uttrycket " man får vad man förtjänar" kan väl även tillämpas i detta fall, har du inte råd, skit i det..... MVH

Philip
ossism
ironi var ordet.. =)
fo
242
foo
328iC '96
ossism: jag var lite sur när jag skrev inläggena. Ändå plockade jag bort svordomarna innan jag postade ;)

philip: tja, du kan få lägga till mina fästen till din kollektion.

Jag kommer nog att svetsa fast nästa par speglar i fästena.

Vet någon vad självrisken går lös på? Speglarna i sig är ju inte värda så mycket mer än självrisken... men de lyckades även repa lacken ner till plåten på ett ställe också. Jag blev påbackad för någon vecka sedan så bilen ser onekligen lite sliten ut nu. Om jag väntar en vecka till, kanske de snor hela bilen??

/foo
foo,

Var glad att du fick behålla hjulen ändå, det är för j-a tråkigt att upptäcka sin bil stående på backen utan hjul, utan speglar, utan lister, utan blinkers, krossade fram rutor, lackskador :-(

10v väntetid på BMW Group, ja trevlig början på våren..

Men man lär sig, nästa gång kommer ett flertal otrevliga överraskningar att vänta svinen..

Gasa på !

/Robert

ossism
foo: min ilska efter att ha blivit av med front, speglar, sido blinkers, framstolar och växelspaks-knopp har inte lagt sej. ändå så hände detta för 1 och ½ månad sedan. jag har även blivit av med M3 gt fälgar i somras, efter 13! dagar. därav min spetsiga attityd mot ditt inlägg. men jag förstod sedan att det var ironi. självrisken låg på 1000kr för min del. ps. gissa om min bil såg sliten ut..

M3 robby: om du har blivit av med dessa saker så lider jag med dej.

touring ska d va!
323E21terror
Man kanske skulle införa en regel om att BMW bilar inte får säljas till vem som helst innan man kollar upp
personen i fråga. Så är/var det ialla fall mer Lamborghini Diablo..de ville inte att vem som helst skulle köpa dessa bilar utan ville att de skulle vara väl ansedda medborgare mm ..detta gällde dock nya bilar men går väl att tillämpa praktiskt på begagnade också. Det gäller att vara nitisk bara.

farten är min drog
håller med 323E21terror, när jag hade min M5a på annons, ringde nån vissen lirare och ställde frågor som; "ere fett drag, hur många hästar,hur många cylindrar, hur fort upp til 100, toppfart, haru feta hjul, ere M3speglar,vita blinkers....osv.." , inte ett ord om mil eller skick..om man inte själv kan besvara minst hälften av dessa frågor själv, har man inget i en M5a att göra....

Jag skulle personligen aldrig köpa en bil jag inte kan utan och innan, som tex min M3a, jag har kunnat allt om den inkl. facelifts och uppgraderingar sen den kom, -93, och då var jag 14 år.. :)

Skulle du gifta bort din dotter till en knarkhallik, bara för att han kan försörja henne väl (betala mkt) ??? Nej, tror inte det, man måste få välja bland sina kunder..... ha det bra, MVH

Philip
ossism
323E21terror och Philip Hedberg:

vad fan spelar det för roll vem som köper/äger en bmw?
ska man inte kolla så att man e lite tysk också?

det spelar f*n ingen roll så länge man inte snor. eller är du mer kvalificerad att äga en bmw än någon annan? jag tycker att ni börjar sjunka till fjoll-nivåer nu.
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
True

Om man nu kommer till att man kollar nån så är det väl polisregistret man borde kolla men vad hjälper det. Hur många av dessa ---- ----- ----- ----- ligister åker fast. 2% kanske.
Su
554
SunKi
325i -92
Så för att man skulle vara straffad så får man inte äga en viss bil?
Umm, herregud.. är ni allvarliga?
Tycker ni att det låter rimligt?
Visst, bmw är en fin bil... men verkar ju som vissa har lite... övertro på sina bilar... tror att det är rariteter hela bunten.... inse, det är serietillverkade bilar... inget annat... (även om det är en väldigt trevlig serietillverkad bil)
ErikNilsson
Problemet med stulna speglar borde ju finnas överallt inte bara i Sverige. Borde inte BMW därför kunna massproducera dessa på ett smidigare sätt och på det viset kunna sälja dem lite billigare? Det lär ju knappast vara TMC (total manufacturing cost) + ett litet pålägg.

Kopiorna de säljer till diverse sketna VWs etc borde ju även medföra att det är billigare att köpa med fäste som passar än att sno från en BMW och hålla på hemma att göra egna fästen, och därför minska antalet stulna speglar?

/Erik
BmwPojken
jag har fått ett par m3speglar och ett par cup-speglar stulna...har helt enkelt lagt ner det börjar tröttna på att alla grejer försvinner..funderar på att sätta på plåtfälgar ta bort kjolarna och byta blinkersen till original, får inte glömma att ta bort bmw emblemen heller sen kanske man får ha bilj***ln i fred
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Min självrisk är 1100 spänn vid stöldskada.
Nya speglar hos BMW går på ca: 9000.-
Så var det sagt när nån råkade få med sig mina.

Annat var det när polaren tyckte att hans M3:a
kändes ostabil vid 70km/h, bara för att upptäcka
att den inte hade nån front längre.
Denna ständiga osäkerhet gör att både han och
jag tänker sälja våra pärlor i sommar...så kanske
man kan sova lite bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.