AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
994

Hittar inte Orginal steget 740 -98

Fi
21
Fimpen
740IA -98
328I -96
Tja!

Ska koppla in ett steg till en baslåda så jag behöver få ut lågnivå, men hittar inte steget där det ska sitta enligt mektipsen.

Har sökt och sökt i forumet men hittar inte något svar.
Det finns massor med trådar om inkoppling av steg i E38:or. men jag kan inte få det att stämma med min.

Vad har jag för system i min bil?

Hur ser jag om jag har DSP? Jag har ingenting i menyn om DSP.
Kan steget sitta någon annan stans?

Tacksam för svar!
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Allt sitter i vänster bakflygel.

Mvh Björn
Fi
21
Fimpen
740IA -98
328I -96
Som jag skrev tidigare så har jag redan kollat och det finns inte något steg i bakskärmen.

Det som sitter där är:

CD-växlaren.
En navigator.
En stor plåtburk (25 x 18 cm) som jag tror é till TV:n ( TV mottagare).
En liten box (12 x 10 cm) som det står Philips på, bakom den stora, vet inte vad den é till.
En avlång svart låda som troligen är till telefonen.
Och längst in bakom allt sitter huvudenheten till stereon (tror jag att det är).

Sen är det tomt!!!

Så vart är steget????????

Mvh Kim

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

"Steget" Du letar efter är en typ "booster" och har inte röd-vita RCA-pluggar. Sannolikt är det någon av de burkarna Du hittat. Det är ingen jättepjäs precis... Om Du nu har någon extern förstärkare vilket inte är säkert...

Kan Du följa högtalarkablarna från bakhögtalarna till någon av lådorna?

Carl
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej igen!

Bild på förstärkare: Länk

Carl
me
161
merza
750ia-95
Hej!
Skulle precis skriva ett inlägg (då jag hittade fimpens) Tänkte koppla en baslåda till min stereo,men jag hittar inget slutsteg. Jag har nosat runt här på olika trådar alla verkar ha ett slutsteg man kan tappa hög till lågnivå, Men i min sitter inget, har också cd-växlare + nav + tvmodul + tele.Ser ut som det skulle kunna sitta ett slutsteg bakom växlaren men där är det inget.Hur gör jag för att koppla på en baslåda.Vet ej vad min stereo heter verkar sitta 2 högtalare i alla dörrarna(8st) men inget i hatthyllan inget Dsp i monitorn

mvh Göran
me
161
merza
750ia-95
Hej igen!
Var ute och titta i bilen igen, det sitter något bakom alla grejor,och bakom någon isolering, kan vara någon typ av slutsteg.(men det liknar inget som någon här har har laggt upp bilder på.(Har man fått nåt snik tro)Men det är lite färgglada kablar i något kopplingsdon på toppen.(troligen högtalarkablar)Trångt som fan va de iallafall där bakom. Kan det vara där man ska ta hög till lågnivå tro???

mvh Göran
Fi
21
Fimpen
740IA -98
328I -96
Hej. Jag kom fram till att det inte fanns något steg i min bil tillsist.
Tog och köpte en adapter, hög till lågnivå som jag skarvade in på den burken som sitter i skärmen, den ser ut som en stereo men utan front,

Ska se om jag har kvar hur det skulle kopplas.
me
161
merza
750ia-95
Hej!
Då är det säkert samma som jag har.(är detta lågbudget tro?)
Kanon om du vet vilka kablar man ska ta.
Tack på förhand.
Blev det bra med bas låda? (värt besväret)

mvh Göran
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Se något av mina tidigare svar ang E39 och inkoppling av ytterligare slutsteg, det är samma moduler och tillvägagångssätt för både E38 och E39
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.