|
|
|
|---|---|
|
Bilen MÅSTE besiktas och jag måste skaffa mig helt ny avgas system till kärran .. helst orginal och billig kan nån hjälpa mig!!! tack för hjälpen i förhand! BMW 530iA -89 4d Sedan | |
|
redox.se |
|
|
Finns ej vad jag vill ha där ... måste ha komplett system |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Mekonomen (5000 för komplett)? Schmiedmann (blir nog runt 5000 för komplett här också)? Det är nära original men är kanske inget alternativ om du vill ha omgående (de har inte främre dämpare i lager tex). |
|
Nu när jag har gått igenom bilen har jag märkt att det är lekage av nån sorts vid passagerarsidan av motorn .. jag kan se rök komma upp ifrån där grenrören sitter |
|
|
Jag skall köpa rostfritt system till min 525:a på www.rakaror.o.se när det är dags!... (51mm=4500kr eller 57mm=4900kr +frakt=300kr) Priserna är samma till din! (bakom katalysatorn...) Är juh dock inte original... ...men vem vill ha sånt skit när det finns ROSTFRITT ??? =) ...med största sannorlikhet är det väl ventilkåpspackningen som är läck! Bytte min på verkstad för ca:1000kr men det var på en M50 motor... Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, inte ventilkåpspackningen utan snarare då den kombinerade packning och värmeskydd som sitter mellan block och grenrör. Läcker det där kan det nog komma lite rök (avgaser) men framförallt allt borde det väsa som en ilsken svan. Är inte ventilkåpspackningen helt tätt brukar det mest läcka olja (och kanske ha en något orolig tomgång). Men kan man få rostfritt så skulle jag nog tagit det också! |
|
ok.. för att det ser ut som att det kommer ifrån grenröret men det puffar ständigt även om man gasar .. så det kan ju inte vara lekage vid grenrör eller?... allt måste fixas innan kommande besiktning .. undrar om man kommer igenom med en lätt läkage på avgasrör? |
|
|
det låter inte så mycket men lite orolig tomgång bara .. men det rycker så man ser det .. men som sagt "puffar" det bara ständigt på samma fart och mängd |
|
|
...jag trodde det var läckage av olja som droppade ner och brändes på grenröret...men det puffar säger du...och du tror inte det är packningen eller någon spricka på grenröret...lukta efter bränd oljelukt...eller kan du "fånga" röken/dimman genom att exponera (hålla vid röken...) ett vanligt hoprullat A4 papper eller något annat för att se/lukta om det är avgaser eller olja som ryker!!! ...det kan juh vara olje dimma som läcker från toppen/packningar men du borde se lite oljekladd då... ...avgasvärden kan nog bli väldigt fel om det är avgaser som läker! =( ...så det är nog ev. bara att riva hela systemet för en rejäl kontroll/reparation... Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
ingen oljelukt .. luktar inte nåt speciellt .. men såg lite olja där men det "puffar ständigt efter motorn blivit liiite varm. jag tror det är packning.... för att det låter inte värst mycket .. men bilen vibrerar lätt vid tomgång... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.