AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.036

Meguiar´s Quik Detailer

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Nån som provat den? Kan det verkligen vara skonsamt att använda nått sånt? Borde det inte repa lacken att torka av skiten så?

mvh Daniel

// M.v.h. Daniel
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Spajjis: Jag har använt det och jag blev mycket nöjd med resultatet. För lite mer detaljerad info se denna tråd----------->Länk

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tack för ditt svar Kermit =) Men i den tråden handlar det ju om den tillsammans med någon lera. Jag menade mer att bara använda Quik Detailer mellan tvättarna om bilen blir skitig på skärmarna eller så...

// M.v.h. Daniel
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Spajjis: Aha, jag förstår. Hmmm....det är en bra fråga. Själv använder jag bara shampo,högtryck samt ibland blir det ngn skvätt OkQ8:s naturavfettning. På min QD-flaska står det ungefär: "Får vaxade bilar att just se ny-vaxade ut. Spraya QD på en bit av bilen i taget, torka av med en microfiberduk eller bomullsfrotté handuk torka av QD:n. OBS! Låt ej QD:n självtorka på bilen. QD:n är skonsamm för lacken och repar den ej." Där skulle jag dock vilja säga att det beror på hur mycket skräp som sitter på lacken. På min bil använde jag Leran samt QD:n för ett mycket gott resultat just när det var mycket trädkladd, sav m.m.

Lycka till:)

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.