|
|
|
|---|---|
Fredrik1981 |
Hej! Handbromslampan börjar lysa ibland när man kör, kvittar i vilken hastighet, bara börjar lysa ibland men efter ett tag så slocknar den igen, händer mest under fartökning, vad kan det vara ?? Tacksam för svar! MVH Fredrik |
|
Den kanske är för dåligt spänd? Försök med att dra åt handromsen... |
|
| Vilken färg lyser den ? Om du har DSC används handbromslampan för att indikera bortkoppling av DSC-funktionen om jag inte minns helt fel. På nyare bilar (2002) används den också för att indikera bortkoppling av ASC+T (både bromsverkan och motorspärr). I dessa fall lyser den gult, jag har för mig att den lyser rött för att indikera handbroms men minns inte helt säkert. | |
Fredrik1981 |
Hej! Har ej DSC, har bara ASC+T och det går att koppla och då lyser en orange lampa i mitten mellan hastighetsmätaren och varvräknaren, den lyser rött lite då och då bara, vet ej om det är farligt eller inte ?? Fredrik |
| Kan du inte få bort själva "damasken" nertill på handbromsen? Testa att dra bort det och kolla brytaren som som sitter där (brytaren borde väl sitta där även på nya bilar?). Kan vara glapp. Hållaren till den brytaren hade skramlat lös på min så jag svetsade fast den i förebyggande syfte:-). | |
stefannorr |
Fredrik>> Lampan som du säger blinkar till då o då är ju ASC+T den ska blinka till i bland när den arbetar,helt normalt..Lyser den hela tiden är den EJ ikopplad! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.