AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.711

Är det svårt att byta strålkastare på en e36?

ra
38
racoon
316i 1995
Mina strålkastare är brända och spruckna. Jag har hittat strålkastare på Biltema och undrar dels om det är svårt att byta samt om någon vet vilken kvalité Biltemas strålkastare håller. Det gäller alltså inte hela insatsen med parkeringsljus utan bara halvljus/helljusdelen. Kollade igenom mekartipsen men hittade inget där.

TobbeBMW
Du vill alltså byta beara reflektorerna om jag förstår det rätt eller??

Reflektorerna är rätt så lätta att byta men man måste skruva isär hela strålkastarhuset för att kunna dra ut dom, är lite jobb men det går.

en Haynes manual är att rekomendera

Kan däremot inte svara på hur biltemas grejer är, jag brukar följa "Man får vad man betalar för" alltså, billiga grejor är inte nödvändigtvis dåliga men oftast sämre än dyrare,

JAG hade köpt orginal Hella reklektorer, dom kostar mera men bra lyse påverkar säkerheten så...

Lycka till!!
Är det bara glaset som är dåligt så kan du köpa nya på nätet kostar ca 6-700kr st. Undvik biltema satsa hellre på riktiga strålkastare.
ra
38
racoon
316i 1995
Vet inte om det bara är glaset, har inte tagit isär något ännu. Visst är det som ni säger att man skall undvika Biltema och satsa på kvalité...

E3
1.828
E36
USA bilar
Varför inte byta hela insatsen? Bara skruva bort den gamla och dit med den nya, en dryg 1000:- kan det väl vara värt?
ra
38
racoon
316i 1995
Det kanske är det absolut bästa, att byta hela insatsen...kollade på AutoExperten men där fanns bara Angel Eyes som kostade 2800:-

E3
1.828
E36
USA bilar
Köpte till -93 an här Länk
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Jag har också brända spruckna halvljusglas på min E36.Då kan jag alltså köpa BARA glasen för runt 700kr styck och bara byta dom?Vore jättebra i så fall.

Förresten jag tror att min bil är besiktigad med dom spruckna glasen.Kan bilprovningen mäta luminansen från lysena?Undrar lite hur dom avgör när prestandan på halvluset är nedsatt lite.

MVH Erik
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Kollade precis på realoem och det verkar som det faktiskt är linser inte bara glas som jag skrev så ignorant.Såg ut som båda linserna samt täckglaset var en enda del och att den satt med snäppfästen.Nu ser jag nästan fram emot att byta ut dom till fräscha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.