AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
439

Temeraturen går inte upp när jag kör med bilen !!

Fredrik1981
Hej!
När jag kör med min bil så går bara tempen upp till toppen av det blåa, står det på tomgång så går den upp okej, men så fort jag börjar köra så går tempen ner till blått igen ?? Någon som har någon ide var det kan vara ?? Väldigt tacksam för svar.
MVH
Fredrik
Crusty
Låter som en sölande termostat, men skit i det din bil e väl från år 2000! då har du välfortfarande garanti. Bara att lämmna in i såfall!
På min bil gick garantin ut får LÄNGE sen.
Men min bil har jag problemet att när det e lite kallt ute o jag sätter på värme i bilen sjunker motortempen drastiskt neråt, slår jag av all fläkt o värme i bilen går den upp igen. Grrr...
En termostat som ej stänger?

Mvh
Patrik 325i -92
Hoppsan, där var jag lite slö i vändingarna......

Mvh
Patrik 325i -92
Fredrik1981
Hej!
Tack för svaren, har 1års Europlusgaranti som det heter på motor, växellåda, elektronik m.m. Tycker att termostat bör ha med motor att göra eller ??
Fredrik
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag vet inte vad den garantin täcker. Importerad bil alltså. Men det gör väl egentligen inte så mycket om du inte får ut det på garantin heller. Att byta termostat är gjort ganska så snabbt och dom kostar inte så mycket. Men ring någonstans och kolla.
Min termostat är också konstig. När motorn är (bör) vara riktgt varm står den bara i mitten på skalan, jätte långt ifrån det röda. Jag misstänker att den bör ge lite mer utslag efter att ha kört hårt med den.
Enda gången jag märkt att den går förbi mitten är när man står still och gör ringar på asfalten, då är det ju ingen fartvind som kyler.........

Mvh
Patrik 325i -92
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Motortempmätarens visare ska stå ungefär i mitten vid normal körning...

who dares wins...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.