|
|
|
|---|---|
|
Fick i går problem med att starta bilen. Beskrivning följer : Startmotor gick runt med normal hastighet. Det normala surret när jag vred till läge två. Alla lampor lyste normalt. När jag vred nyckeln för att starta hände absolut ingenting, efter ett tag började det stinka bensin så jag lät den stå över natten. Idag var det samma sak igen dock så lät jag startmotorn fortsätta snurra, efter cirka 30-40 sekunder hostade den igång, det rök och luktade bensin från motorrummet men den gick iallafall. Körde en halvmil på 5000 varv och nu är allt som vanligt igen. Vad kan ha hänt ? Det enda jag kan komma på är att jag tankat på shell för första gången samt att jag flyttat bilen på garageuppfarten mer än normalt. | |
| Det som slår mig rent spontant är väl att du kanske gjort många korta kallstarter så den surat igen, vet att de haft såna problem på en firma som de kör ut och in bilarna på dag efter dag...... | |
|
Exakt så betedde sig min 328 efter att den stått över vintern å med urplockat batteri. Enligt Bmw här i stan så kan de hända att orginal startspärr låser sig å då blir det detta betende enligt dom. Det startspärren gör e att låsa tändningen men ej soppan därav soppalukten. Går den inte igång som vanligt testa att låsa å låsa upp bilen ett par gånger så släpper den samt byt stift på den pga att ett nersurat stift inte mår bra å ger dålig gnista efter en nersurning. Det rådet fick ja iallafall. |
|
|
hejsan min 328 har ett fel den vägrar ibland att starta. ibland när man vrider om nyckeln så e de som om batteriet sku va hellt dött ingenting händer alltså och sen om man öppnar nån av dörrarna och smäller fast dom igen 1 eller ibland 3 gånger du funkar allt som de ska igen mysko fel nån som vet va de kan va?? mvh jan |
|
|
Just att den inte startar fick jag till svar på (hasso)att startspärren inte hinner "släppa" innan man går från tändningsläge till start om man lungt och fint väntar ett par sekunder från läge 1 till att starta så borde det funka fint. Jag hade i samma veva dåligt batteri då klickade den bara samma symtom som med startspärren. MEN med nytt batteri så hade jag samma problem med att den inte startade så BMW_JAN testa att vänta 3 sek mellan lägerna med nyckeln det har funkat för mig sen jag fick tipset från hasso, han gav ochså en korrekt beskrivning utav felet men har glömt det.... använd Söfunktionen så hittar ni många svar! Mpower |
|
|
Det kan ja prova jo men sen så lysser alltid Mätarställningen dygne runt i bilen de skall den knappast göra så efter 2-3 dagar om den stått e batteriet tomt i vilket fall som hälst. nån som har svar på saken ? |
|
|
Sen undrar ja skall byta insug i helgen tänkte ja men måst man byta tomsgångsmotorn om man skall byta till 325 insug på 328an? nån som vet? |
|
|
Bmw_JAN :använd sökfunktionen så har du och läsa hela dagen om byte av insug till 325 ans. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.