|
|
|
|---|---|
|
Mina lameller är troligtvis helt slut, nu slirar motorn på samtliga växlar om jag ger för mycket gas. Hur svårt är det egentligen att byta lameller? Jag tänkte först lämna bort den, men polaren som har mekarvana och verkstad tyckte att vi skulle ge oss på det själva. Är det någon här som vet vad jag ger mig in på?? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. | |
|
Kollade lite i verkstadshandboken, där står det att man skall hänga motorn i ett specialverktyg föratt inte skadda diverse rör m.m. Vet ju inte hur viktigt detta är dok. Annars så är det väl inte svårt direkt, bara tidskrävnde. BMW räknar med ca 5tim jobb för arbetet, då är 4.5tim till demontering och montering. Måste ju plocka ner katalysatorerna m.m Kan skicka utdrag ur rephandboken (BMW org) om du vill se hur det skll görs. |
|
|
Tack, jag kikade lite i handboken efter jag skrev inlägget. Min lokala BMW-verkstad vill ha 12tkr för jobb + material och jag tyckte det lät väldigt dyrt. Ska höra runt med lite andra ställen. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Ja 12t+ material var ju väldigt mycket, 12t inkl material låter mer rimligt. Jobb 5x1200:- = 6000 Material 5000:- Men är ju tyvär så att en del BMW verkstäder inte är så sugna på just E31 =/ |
|
|
Nja, jag menade att jobb + material gick på 12tkr. Men sa en kompis att bara materialet går på 5-6tkr så det kanske inte är så blodigt ändå. Det jobbiga är att jag precis kostat på ett spridarbyte så jag hade hoppats på att få slippa lägga ut mer på bilen i år. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
F.k. Har hittat en duktig firma som gör det för 9tkr nu. Tydligen så ligger bara materialet på ca 5.500kr (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) och det tar ca 5h att göra bytet. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.