AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.519

restvärme går ej att stänga av.. hur gör man isf

bi
6
biemer
530da touring-02
har en bmw 530d med restvärme men kan inte stänga av den så batteriet tar slut hela tiden så fort jag ställer den över natten.. hur gör jag för att stänga av den
Visa användare
72
mdv
523i Touring -07
Hm, konstigt, på min E39 var jag tvungen att trycka på "REST" för att restvärmefunktionen skulle aktiveras och då gick den bara i 20 min eller liknande.

Den kanske behövs lämnas in?

bi
6
biemer
530da touring-02
japp kan kosta från 1500-6500 sa dom på bm,w beroende vad det kunde vara men det tycker jag bilförsäljaren ska stå för... kjag köpte ju bilen för 4 dagar sen
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Det SKA säljaren stå för! Läs konsumentköplagen. Du har 24 månaders garanti enligt denna oavsett ålder på bilen! De första sex månaderna har säljaren bevisbördan, restan, 18 månader, är det du som har bevisbördan.

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Det SKA säljaren stå för! Läs konsumentköplagen. Du har 24 månaders garanti enligt denna oavsett ålder på bilen! De första sex månaderna har säljaren bevisbördan, resten, 18 månader, är det du som har bevisbördan.

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Om du ahr köpt den i en bilaffär så ska säljaren stå för det, konsumentköplagen. Men har du köpt den privat blir det knepigare.

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Blev lite rörigt med mina svar, första gången som jag anväde detta forum :-)

Visa användare
72
mdv
523i Touring -07
Dessutom, om du köpte den av en BMW-handlare så skall du ju ha ett års garanti på beg bil så då skall det ju inte vara några problem.

le
224
leifeugen
540IA -02
Har du förstått rätt?En 02 har inte rest knappen utan MAX,så jag tror inte du menar den,menar du någon Webasto eller liknande som värmer bilen,den går normalt 30 min. men det kan räcka att tömma ett dåligt batteri.Tag reda på vad det är,om du tänker värma bilen med Webato råder jag dig att skaffa en defa batteriunerhällsladdare eller dylik särskilt om du kör korta sträckor.
Dom behöver inte alls fixa felet. De kan bara hävda att det inte går att laga och att de återköper bilen = du förlorar massor med pengar!
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Restvärmen och Webaston ska inte tömma batteriet, den slår ifrån innan så det finns startström.
Så ska det vara kopplat vad jag vet
bi
6
biemer
530da touring-02
det var ett motstånd som satt typ under handsfacket in mot torped väggen som firman bytte åt mig... tror motståndet kostade runt 700:- o verkar inte speciellt svårt att byta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.