|
|
|
|---|---|
|
Har frågat förut,men vad anser ni den bilen är värd nu till hösten.. Info>>>På minussidan>>Ingen Ac som sagt,kassettbandspelare! :),inget skinn,ingen sollucka,3 bucklor på tröskellådorna,några parkeringsrepor(väldigt små knappt synliga)... På plussidan>>>Fullservad på BMW,garanterade mil,multiratt,larm,mv+kupéuttag,aspensilvermet.,drag(BMW´s avtagbara),lm-fälgar på s-däck(BMW's original E39 15'')EN ägare, svensksåld,norrlandskörd..pensionärsägd sedan ny. Ingen rost vad jag kunnat se iaf.. Vad skulle ni värdera denna bil till? Mvh Janne. | |
|
Kan väl tillägga att det är farsans nuvarande vagn jag menar så dokumentation har jag så det räcker :) Alla svar är välkommna.. Mvh Janne. |
|
|
50" ? Motivering, Sålde min 523:a 96 årsmodell för 5 månader sedan, Blåmetallic,svensksåld,15500 mil, full bok, acc,skinn,sov däck i gott skick,sommarhjul på 17 Rondell. Bilen var i ett mkt gott skick och jag fick 65" o det var inte lättsålt. Tror att med avsaknaden av skinn och ac som hamnar man nog runt 50" kanske ett par lappar under då kundkretsen är liten. |
|
|
Ok,tack...fler synpunkter av någon? Mvh Janne. |
|
|
Tyvärr lågt, runt 45+ är min gissning då dom flesta Svenska lyxbilskunder har AC/ACC som ett absolut måste. Personligen så anser jag att den vagnen måste vara det ultimata vinterbils köpet. Borde helt klart vara värd mer... Skulle i ditt ställe behålla den själv då det antagligen inte går att få "mer bil för pengarna" som det brukar heta. Sterio vulgaris |
|
|
Tänkte bjuda han 45',men det verkar som om han får "betydligt bättre" vid inbyte på BMW :( Jaja...jag får väl se vad han säger om det.. Mvh Janne. |
|
|
BMW tog väl för givet att bilen hade AC, för det har väl "alla"... Sen så beror inbytespriset till stor del på vad man vill köpa istället så att säga. Sterio vulgaris |
|
|
Ja...så är det naturligtvis,det är ju så att "prutmånen"på nybilen försvinner vid inbyte...men det där med att de inte visste att den inte hade ac är fel :) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: Jag tycker att över 45 000 vid ett inbyte låter helt okej, även om prutmånen försvinner... Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Jo...77000kr skulle han få i inbyte för denna vagn mot en ny X3,när han frågade någon gång i "Februari-Mars" om jag inte missminner mig nu...Visst,6månader sedan men iaf ;) Tror inte budet rasat så infernaliskt sedan dess.... M.a.o. så tjänar de(BMW) bra på att sälja nya vagnar ska man nog tolka det budet som :) Mvh Janne. |
|
|
Kan väl tillägga att utan inbyte så skulle han få X3:an 19000kr billigare efter sedvanligt prut(vet nu inte hur hårt han dealade med det iofs)....Så vet ni det också :) Mvh Janne. |
|
|
Efter denna sommar så är bilar utan AC "iskalla" på begmarknaden. Ungefär som att sälja en Cab i snöstorm, eller fyrhjulsdrift i midsommar typ. ;) Jag tror inte en handlare kan få dom pengarna ut till konsument heller, speciellt inte med defekterna du påtalar. Men man kanske har helt andra krav och kriterier på bilar i västerbotten. Prisbilden lär i alla fall skilja sig från den vi har söderöver. Så vem vet... Sterio vulgaris |
|
|
Går väl att pruta upp till 10% på en ny BMW som jag fattat det. 77000 känns som ett smått bisarrt högt inbytespris verkligen hursomhelst. |
|
|
Visst "simon_en" ,så kan man se verkligheten också ;),men så var det då iaf :) Kanske är sällsynt med enägda,svensksålda rostfria pensionärsbilar av modell E39,vem vet.. Men naturligtvis är det så att JAG inte vill betala ens i närheten av det hur som haver,vill ju eventuellt kunna sälja vidare vagnen ,OM det nu blir äffär :) Fler tips? Mvh Janne. |
|
Jirar |
77000tkr låter skrämmande högt för en tomhylsa från 97. Det får man inte ens ut om man säljer den själv. Måste ju ha varit en lagerbil dom velat bli av med som farsan din tittade på? Det säljaren gjort är ju att han lekt med siffrorna, i själva verket så har din far fått väldig lite i rabatt på X3 istället. Med tanke på utbudet utav E39 så tror jag att den är väldigt svårsåld. Precis som Powermac skrev så får inte ens en handlare ut dom pengarna. |
|
Ja,hur de nu "dealat" och exakt vilken "ny X:3:a" han "jobbat på" vet inte jag... Men en "fin tomhylsa" och väldigt "mycket bil för pengarna" som någon sagt är det...OM jag nu skulle få den för ca 45 papp hur som helst :) Men som sagt så är väl 19' inte så mycket rabatt för en ny X3:a direkt.. Mvh Janne. |
|
|
18KSEK kanske "bara" är 5% på x3an beroende på modell/utrustning, kanske ännu mindre. 77KSEK kanske var psykologi för att X3aspiranten skulle känna att denne fick ett bra inbyte? |
|
|
Ja...så var det säkert "simon_en"...som jag sa så vill de gärna sälja nya BMW´s :) Hos Audi skulle han få drygt 26000 rabatt på en ny A4 2,0 Fsi Quattro med div utr.som en del "paket"+drag,met,mv+kupéutt mm TROTS inbytet ,523:an värderades då vid denna "deal" till 47500kr(de var bra på att hitta fel på bilen :))...ganska bra tycker jag ändå... Tror det blev efter inbytet att det han skulle pröjsa var 258000 i rena pengar.. Mvh Janne. |
|
|
Affären med A4an kan verka ok. Dock är A4 en relativt gammal modell så prutvilligheten borde rimligen öka, se på V70 t ex. Dyrt att köpa ny Audi och BMW helt klart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.