AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
402

vibrationer hela tiden, 745i -84

anders-82
när jag skulle åka hem idag så körde jag om en lastbil.. efter omkörningen så började hela bilen vibrera och skaka. när jag släppte på gasen så slutade det, när jag gasade igen så börja det igen, när jag kom hem så var tomgången väldigt ojämn och motor lät konstigt. någon som har haft samma problem eller vet vad det kan vara för fel?
Mi
48
Mikael T
735ia -86
750ial -88
3,0Lang -75
530IA Touring -93
Har du hittat felet än?
Min 735 -86 började gå precis som du beskriver idag.
Vore tacksam om du ville dela med dig av dina erfarenheter för att underlätta mitt felsökande.
misstänker dock att nån/några vippor har gått av.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Innan ni börjar demontera toppen, kolla att det inte är något enklare, ex. ett skjutet tändstift eller kassa tändkablar. Just tändstift som fungerar snetänder pga. skada kan ge jäkligt konstig motorgång, med just vibrationer och ryckighet vid gaspådrag som följd.

Tycker det låter konstigt att en vippa skulle ryka mitt under en omkörning på motorvägen, jag menar, bilen var väl ordentligt varmkörd och utsattes inte för några extrema påfrestningar?

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
anders-82
Felet är hittat. Det var vipparmarna på 2:a cylindern som hade gått av. Tur hade jag också, hittade vipparmar, sotningssats och kamaxel här på bmwpower för 3000kr, oanvänt.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Åh fanken, jaja, då vet man att det inte bara behöver smälla vid tokvarvning med kall motor... utan kan ge sig i princip när som helst... lömska grejjer motorer! :D

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.