AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.448

Har 850CSI något baksäte ?

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Jag läste i en gammal biltidning (Car and Driver) att BMW850CSI saknar baksäte , jag har aldrig sett ett baksäte på en CSI och undrar om någon vet hur det verkligen ligger till ?

Om det inte finns ett baksäte där , vad finns där då ? en plywoodskiva klädd med skinn i inredningens kulör ?

Mycket tacksam för svar !

Anledningen till att jag vill veta är att jag efter semestern kommer att köpa en BMW850 1995 med M73 motorn och den bilen har baksäte (helt oanvändbart) , jag vill slänga ut baksätet och istället "sätta i " det som sitter där på CSI modellen , hur det nu ser ut.

Jag tycker E31 är en 2 personers coupe och baksäte borde inte få finnas , kanske kunde bagageutrymmet varit större istället ?

Har någon fotografier på ett "baksäte" i en CSI = evigt tacksam.
Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
850CSI har samma "nödbaksäte" som övriga 850.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Då är det felskrivet elel översatt utan sammanhang. 850 har för övrigt ett baksäte där man sitter rent kungligt. Däremot krävs det fysiska övningar jämte en elitgymnast om man är en välväxt herre och skall vika sig på plats innan man glider ned i lädersoffan. Läs även tråden om nån som titta på 850 i jönköping. finns mycket matnyttigt att finna där.
Lycka till i din nya bil, en underskattad BMW-modell, en bil för livsnjutare med förkärlek för verkstadsnotor om man vill hålla perfekt trim:)
Mvh
Asken

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
Gemini__
Ett riktigt "nödsäte" är det allt:
Länk

Mvh:
Thomas

He
347
Hellboy
440i GC -18
Baksätet på CSi'n är fällbart och även på vissa 840 vad jag förstått. Detta gör lastutrymmet mer plant, men öppnar ej upp till bagagen.

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Jaha då förstår jag hur det ligger till , Jag tror verkligen inte min 850 M73 blir särskilt dyr att äga , jag har sparat länge och väl och skulle ha köpte en 850 förra året , nu blir det lite senare och gör att jag kan köpa den bil jag vill ha och betala det pris som står i annonsen istället för att desperat leta runt och köpa ett halvtaskigt exemplar för 75 000:- Skr.

Alla billiga 850 jag tittat på har varit fruktansvärt dåliga , jag hoppas köpa en bil i gott skick och sedan bygga upp en helt ny bil av den , jag har redan köpt en hel framvagn + bromsskivor runt om + klossar + bromsok , så jag har lite delar som ligger i garaget och väntar , för framvagn är "alltid" slut på e31.
Ochså köpt ett startbatteri (Tudor) samt gummibälgarna till insugen (ofta slut).

Tänkte börja meka nångång i höst så bör bilen vara i bra skick fram till nästa vår/sommar som kommer om ett halvår.

Jag budgeterar 8000:- Skr per månad till service/reparationer och avser köra bilen 4-5 månader per år , hur mycket budgeterar ni för e31 om man hoppas ha en "ny" bil efter ett halvårs ägande , förutom lacken då , jag menar att man byter "allt" för att få nästan nybilskänsla i mekaniken.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
M73 är klockren. Du har nog köpt rätt vagn. Ang batterier, du bör byta båda på en gång. Annars blir det ena lika dåligt som det andra. Börja med en helrekond och en service och byta alla vätskor samt stift samt filter sen är det bar att uta och köra:)
JAg lade 80 för bilen och har iofs lagt mer på den och är inte färdig men då är jag mer än petig med mekaniken.
Mvh
Aken

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
När man väl fått en 850 i skick är dom förhållandevis billiga att driva. JAg räknar att nästa år går på ca 5-10kkr i underhåll då allt blir färdigt mekaniskt i år. Sedan betr lack så blir det nog pengapåfyllning innan det.
Mvh
Asken
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Jag har inte köpt bilen ännu , jag har alltså köpt delar för 25 000:- till en bil jag ännu inte äger för att "jag vet hur det blir" , man börjar med att byta casterstagen ... sen OJ vad ruttet allt såg ut , jag tar ditten och datten ochså , så nu tänkte jag ha delarna först och kunna meka hela hösten och vintern.

Om det nu händer något så jag inte får köpa den tilltänkta bilen passar endå delarna alla andra 850 M73. Och om man vill betala så finns det faktiskt fina M73or i tyskland , men särskilt många till antalet är de ju inte , tittade på två i munchen förrförra veckan och det var bara två jag hittade i hela munchen , men årsm 1995 eller nyare då , tittar man efter äldre 850 finns det massor.

Men niederlassung verkar inte vara särskilt pigga på så gamla bilar , de har bara nyare BMW i stort antal , gamla E31 och E32 hittar man inte på niederlassung direkt..
Startar en ny tråd BMW 850 VS MERCEDES 600 SEC alt CL 600.Plus o minus dom emellan.Har en 850 i min stad tierp,den ser fin ut..

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Jag har ägt min BMW 850 i snart 7 år och totala kostnaden för delar jag bytt, exklusive förslitning såsom olja, stift, bromsbelägg, däck så har jag haft reperations kostnader för 16750 kr fördelat på 7 år. För min del är det väldigt låga driftskostnader. Jag har kört snart 6000 mil sen jag köpte den. Letade efter en ärlig bra 850 i nästan 2 år, tror jag var och tittade på ca 30 bilar eller nåt innan jag hittade min...

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.