|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har möjlighet att frå köpa en bil som beslagtagits i Sverige men som är registrerad i Estland. Hur bär jag mig åt när det inte finns några handlingar på bilen- Enligt VV behöver man ha ett registreringsbevis för att kunna reg.bes den i Sverige... Finns inga papper alls på bilen. | |
| Läste att för att kunna ta in en bil i registren här i Sverige måste man ha ett registreringsbevis(vilket jag inte har) eller ett sk CoC intyg, vad är detta? | |
|
Har du en bil från Estland utan regbevis och CoC-certifikat är det nog 101% kört att registrera in den i Sverige Enda möjligheten är att åka till Estland med den och se om myndigheterna där kan hjälpa dig vilket är ytterst osäkert och troligtvis isåfall både dyrt och komplicerat Risken är ju dessutom att bilen är efterlyst eller stulen i Estland och då tar dom bilen för dig utan att du får något för den |
|
| Det är väl närmast som reservdelsbil man skall köpa den. Vem säljer sådant föresten, polisen, tullen, vem? | |
| vad är ett CoC-certifikat? | |
|
helt omöjligt att det går att regga in en bil med endast coc-intyget... finns ju inga som helst uppgifter på detta förutom bilens standarduppgifter som exempelvis mått, cyl.vol, däckdimension osv osv... inga unika uppgifter angående just en specifik bil finns med... ingen historik heller, i form av ägaruppgifter, ursprungsland osv... helkört mao... finns ju en del bilar på kvd.se som e oreggade utan papper, gärna stulna, tagna i tullrazzier osv och istället för o kapa ner skräpet så brukar de säljas för spottstyvrar... ofta är det mb a-klass pga att de har dubbelgolv där det är populärt att stoppa fullt med knark.. polenreggade oftast... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
men går det inte att få fram uppgifter med chassinumret? T ex ifrån V.A.G? Det är en bil som varit felparkerad under längre tid och beslagtagits av kommunen, trafikmyndigheten. |
|
| Kolla här: Länk Jag har för mig att man inte kan få reda på vem som äger en viss bil i Estland (Ej offentligt) Men du kan ju alltid ringa och fråga..Fråga efter Tia hon pratar ok engelska.. | |
|
tackar, tror jag ska skicka ett fax, det kanske är lättast. Frågan är hur stor chansen är att dom kan lämna ut ett regbevis och skicka hit det....alltså skicka det till kommunen som äger bilen nu när den är beslagtagen. |
|
| Har skickat både fax och brev men inte fått något svar ännu.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.