|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Möjligtvis en dum fråga men när jag söker efter delar till min nyinköpta 316i-1995 så hittar jag massa olika benämningar på modeller. Jag har en 4 d sedan men undrar om det är samma som coupé? | |
TobbeBMW |
Nej, sedan är INTE samma som coupé, sedan är 4 dörrars medan coupé är 2 dörrar. Skärmar m.m. baklysen passar inte på de olika modellerna. |
| Har du möjlighet att se båda bilarna bredvid varandra kommer du se skilnader. Bakskärmar/baklucka ser anorlunda ut, taklutningar, bredd, huven etc skiljer sig en del Jag såg själv bara för någon månad sedan att Caben och coupén hade olika bakluckor, vilket gjorde med lite förvånad, då jag trodde cab och coupén var väldigt lika varandra. | |
|
Tack så mycket...såg bl a på Biltemas sida att de hade strålkastare som inte passade coupé men då torde de passa på min sedan antar jag |
|
| touring och sedan har väl samma strålkastare.. vet inte om compacten oxå har de | |
|
Strålkastarna är väl samma, bara blinkersen som skilljer ? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
jepp..strålkastaren är samma, blinkers skiljer. däremot är de oftast hella på compakten medans sedan,cab,coupé och touring har bosch eller zkw. sedan finns de olika modeller av bosch. men de e överkurs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.