AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.238

2 frågor om Navi och Multiratt

fl
124
fluppen
525iA E61 Touring M-optik
Har på min multiratt i 330iAT två knappar jag inte förstår vad dom är till för, den ena står det "R/T" antar att det är radio och telefon, men jag har ingen telefon i bilen...

Sen på den andra knappen är det en snubbe som snackar typ..va e det ? Också nåt med telefon ??

Sen undrar jag om man kan ställa in adresser på Navin som inte har nåt vägnamn typ:
KronoCamping Saxnäs 386 95 FÄRJESTADEN

Jag lyckades iaf inte...

Tacksam för svar..
to
319
tobmag
525iT -03
Fluppen.

R/T knappen använder du för att växla mellan radio och telefon men du hade ju ingen så ingen funktion för dig.
Gubben som snackar är för att ringa eller svara när det ringer plus att om du har röst styrning (telefon och navi) så aktivirar du detta genom att trycka in knappen till det piper till.

Tobmag
fl
124
fluppen
Men är det inte skumt att det finns en knapp för tele om den inte har den utrustningen, I min förr-förra e39 hade jag tele och denna knapp, men i min förra e39 hade jag INTE tele och heller ingen knapp för det..

Kan jag styra navi med röst ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är billigare att bara tillverka en typ av multiratt. Har också dessa knappar på båda mina bilar men det är bara 530'n som har telefon och röststyrning. Om med röststyrning så går det att styra navin även om jag aldrig testat.

___
//Ulf
fl
124
fluppen
Coolt...snackar man tyska då ?? ;) Blir till å testa imon..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Röststyrning finns på tyska, engelska och kanske något mer språk. Det är en hårdvarumodul så det går inte att programmera om för olika språk utan man får byta modul vilken kostar ett antal tusenlapppar. Då min 530 är hemtagen från Tyskland så är det tyska som gäller medan jag tror att de svensksålda med språkstyrning har engelska som språk. Jag har bara testat att ringa med den och det fungerar men det är ett antal kommandon man måste memorera.

___
//Ulf
fl
124
fluppen
TAck Ulf
bmw ha rmonterat den till mig
röststyningen) men mic verkar inte fungera vad kan det bero på
kan dem ha gjort fel
eller måste man ha stora obs med text

Navifunktioner:
Säg "karte" för kartbild.
"Massstab" för skala
Uttalet betyder tyvärr en del och kan ställa till det om man inte är tyskspråkig.
Går dock att ställa in till engelska vilket kanske underlättar.

Mvh
Mikael
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Beror inte utrustningen i ratten (antalet knappar) på om man har telefonförberedelser eller inte?

Det finns ju gott om E39or från 2000 talet utan dessa men med de färre standardknapparna i ratten.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.