AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
569

rätt mätarställning?

an
16
angelpoint
318is Coupé -94
Har ganska nyss köpt min första BMW, en 318is -94, som enl. mätare har gått ca 14700 mil. Har i några veckors tid lusläst detta forum, och oxå använt sökfunktionen på saker jag undrat som färsk BMW-ägare. Samtidigt kommer fler och fler undringar upp ju mer jag läser, och nu undrar jag hur man kollar om mätarställningen verkligen är den rätta. Blev glad när den gått så pass lite, men skeptisk som man är undrar man ju... Iofs har den gått i Sthlm, men ändå... När jag ändå är här o frågar kanske nån vänlig själ kan svara på om man kan sätta in motorvärmare själv eller om man måste lämna in bilen. Dessutom, hur gör ni som har "gamla" bilar, lämnar ni fortfarande in dem på service eller vad? Min bil servades sist -02, förutom bilhandlarens oljebyte i februari i år. Taxam för svar, förstår att detta är ett seriöst forum... :)
Jag gör alla servicepunkterna själv som jag vet att jag klarar av, lämnar sedan bort bilen till en icke BMW verkstad och låter dem gå igenom bilen varannat år. Har samma årsmodell som dig. Service punkterna finner du i "Gör-det-själv" till vänster i spalten sök på service så hittar du.

Ang mätarställningarna så kan du ju alltid kolla upp service och bilprovningspapper där brukar det stå hur många mil bilen har rullat från år till år, om den nu är svensksåld. Du kan ju låta en BMW återförsäljare kolla upp mätarställningen men de kan endå inte garantera rätt ställning så det känns som bortslängda pengar på en "gammal bil".

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.