|
|
|
|---|---|
|
borde kanske skriva den här i båda forumen ? men tänkte eftersom bilen är större en motorn. ja precis som det låter. har fått tag på en 323i motor till min 528i -82. finns det någon chans att få i denna motor i min 528. med tanke på att motorfästerna på motorn går att ta bort. så kanske man får dit motorfästerna från 528 motorn. låter väl som en kul ide att att pröva! ? Tacksam för svar =) | |
| Motorfästena är nog ditt sista problem :)) Det går alltid att fixa, har du fixat en komplett motor med alla tillbehör? Får du ihop de så blir det en ganska tuff bil, ingen racer kanske, men klassiker med modern motor. | |
|
allt ! alla boxar hela säkringsystemet allt har jag. ett träd hade rasat över bilen som kom in på skroten. så jag fick köpa allt för en billig peng. så tog allt . racer kommer det inte bli.. men kanske förhoppninsvis lite mer snabb såld så jag kan köpa upp mig till något nyare eller äldre =). |
|
Stekaren |
Om du nu ska göra ett sådant bygge är det ju smart att ta en motor som ger mer hk än den som satt i tidigare... |
|
det ser ju bättre ut med en nyare motor. ska inte ha bilen kvar efter det.. |
|
Stekaren |
Jo men du kan inte räkna med att den blir lättsåld, folk som köper gamla bilar med nyare motorer gör oftast det pga att det är mer hk i den nyare motorn, inte för att det är ballt med en nyare motor. Besiktningen kommer med stor sannorlikhet bli svår om man inte känner någon besiktningskille. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.