|
|
|
|---|---|
|
Passar de rakt av och gör det stor skillnad på styvheten ??? Mvh Niklas | |
|
Här Länk finns en beskrivning. Är själv inne på att uppgradera på min då jag får tag på kränghämmarna från en M5. Verkar vara lite struligt fram men det skall visst vara mödan värt. Min bil Länk |
|
|
Det går alldeles utmärkt, Danjel monterade 20mm M5 Touring Nürburgring hämmare på sin 540iAT, det finns en mängd olika hämmare bak; "E34" 20mm M5 Touring Nürburgring 19mm M5 Limo Nürburgring/M5 Touring utan Nürburgring 18mm M5 Limo utan Nürburgring/M-Sportchassi 16mm Touring med sportchassi 15mm Standardchassi Fram 25mm M5 alla versioner/M-Sportchassi/Touring 23mm Standardchassi "finns även 24mm på vissa modeller" Till E39 är det liknande, kika på realoem.com för detaljer. Mvh Stephan |
|
| Antar att det inte passar, men är det någon som vet säkert om M5 bakre kränghämmare passar på en 540 Touring? | |
| På e34 var det enkelt att montera, har gjort så på min, passade rakt av. Fram var det jätte enkelt att montera, bak var de värre, fick lossa på avgassystemet | |
|
På E39 lär det visst vara tvärs om..Enkelt Bak, men massor av jobb fram. Någon som har en uppgift på kostnaden för kränghämmarna till M5 ?? Min bil Länk |
|
|
Det är ganska lätt att byta bak också. Om man hissar upp bilen skall man inte behöva ta ner avgaset. Man måste ta bort ett tvärstag till bakaxelramen men sedan är det bara att lirka. Efter ett tag ser man hur man skall gära det. Har gjort detta på min 535, iofs en sedan. |
|
| Jag hissade inte upp bilen, men lyfte upp den på pallbockar. Jag fick lossa avgassystemet från gummiupphängningarna, ingen big deal direkt, gick ganska fort ändå | |
|
Som Stephan sa så bytte jag till 20mm på min 540 touring. SOM DAG & NATT!! Inga problem. Det du behöver är gummibussningarna samt u bulten till nivåregleringen. Inte svårt att montera heller. Släpp på avgassystemets gummibussningar och tvärbalken så blir det enkelt. Lycka till! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.