|
|
|
|---|---|
|
Blev först förskräckt över att se hur BMW har rasat i tabellen jämfört med tidigare år vad gäller felfrihet, men så såg jag att undersökningen har ändrats ngt och jag förmodar att idriven är inblandad i det dåliga resultatet avseende designrelaterade problem som drar ned hela resultatet för BMW. För dem som inte är bekanta med J.D. Powers undersökningar, så kan det tilläggas att det troligen är den internationellt mest citerade undersökningen avseende nya bilars kvalitet och organisationen ägs inte av Toyota eller Hyundai. :) Länk | |
|
Detta är väl en amerikanskundersökning. Undrar om Chrysler, Chevrolet, Dodge och Buick skulle komma lika högt upp (och högre än BMW) i en europeisk undersökning. “For example, BMW vehicles have among the fewest defects and malfunctions, along with Toyota. But BMW approaches controls and displays in a way that creates some problems for customers, leading to more design-related problems overall than Toyota incurs." = I-drive |
|
| Det kan ligga ngt i att hemmaopinionen stöder lokala märken. Samtidigt ska det påpekas att jag följt deras undersökningar under några år och de ändringar jag tidigare noterat är att amerikanska bilar kraftigt har förbättrat sina placeringar och att Hyundai och Jaguar under några få år har flyttat sig från bottenplaceringar till toppdito, samt att Toyota inte längre är lika överlägset som tidigare då endast Lexus hotade dess placering. En konstant finns dock och det är Land Rover som med idiotens envishet vägrar släppa ifrån sig sin bottenplacering. | |
|
"BMW’s Dingolfing, Germany, plant, which produces the BMW 5, 6 and 7 Series, receives the Silver Plant Quality Award" Inte så pjåkigt. Med tanke på att guldmedaljen gick till Magna Steyr (som ju bl.a.producerar X3:an) så får man väl vara rätt så nöjda...? ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Även jag tycker att det är riktigt bra resultat. I-drive har jag inte haft tillfälle att bedöma. Men har man arbetat med program i DOS-miljö under 80-talet så kan jag inte tänka mig att den ska vara någon större match. Bilens hållbarhet är viktigare för mig. Har sedan BMW kommit tillrätta med rostproblemet som bla. E39 har dragits med så ser jag fram mot mitt köp av den nya modellen och ett relativt problemfritt ägande om något eller några år. Mvh Mikael |
|
|
Nej, I-drive är egentligen inte svår att förstå, men det är ändå lätt att bli irriterad. Här har ingenjörerna tagit det gamla ordspråket "Warum es einfach machen wenn mann es so schön komplizieren kann?" till nya höjder. Däremot är idén att rensa panelen från knappar god. För övrigt är det väl bara att läsa forumet för att se att dagens bilar inte är felfria, ffa när det gäller elektroniken. Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.