AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.019

Vridmoment i 525 E34?

Gokväll!

Fick ikväll äran att ha ett lite spontanrejs (dock ett dåligt placerat). Vi körde MED varandra fram till Järva Krog, där jag var tvungen att avvika pga att jag ska upp och jobba imorn.

Jag tar mig friheten att låtsas att E34an var nyare än -93 och att motorn minst var en 525. Allt annat vore en ren skandal, då jag fick storpisk från stillastående, hängde på relativ bra den lilla lilla biten på E18 som vi körde.

Frågan är: Vad har en 525 från -93 och uppåt för vrid? Min 900 Turbo har 263nm som mest, och 185hk. Helt orginal med 15" skottkärrehjul och allt. =)

Långt inlägg för en enkel fråga, säkert i fel forumsdel också.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Har för mig att jag läste 245 nm vid lagom högt varvtal, inget att deppa för jag hängde på en merca 300 med 220 hästar med min 525 jag hade (95:a)
även en 325:a med samma motor, Lexcom på forumet har ju en chippad 525 som går mycket bättre än den borde göra :-)

Skit i vad bilarna har för vridmoment, effekt på drivhjulen är vad som räknas.
Om den har 245nm i vrid så borde jag ha hängt på betydligt bättre! Han hade åkt ifrån mig på motorvägen, där Saaben går som bäst. Måste ha varit mer än 525..? Iofs har jag en massa skrot i skuffen, men ändå.

Trim nästa?

Printscreen: Så du säger att vridmomentet inte har nån betydelse?

Läs här:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.