AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
762

riktning fälgar

ro
22
roselin
318is -94
325 i -93
tjena!

blev lite less när jag byte däck på en relativit nyköpt bmw, och får redan på att ena fälgen är lagad, och inte rak..
Har tok mycket vibrationer när man kör och hjul lagren lär väl ryka antar jag..

Fick ju med en styrled, och visste att det var kord fel i gamla däcken, och trodde att vibrationerna berodde på det. men sen är det en fälg j.v.l .

Så är det nån som vet va dyrt sånt är? antaglien billigare att köpa nytt , men är fälgarna mer än 2 år lär det väl va svårt att hitta likadana nya.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
12 år menar du? För 2år är väl ingen ålder på en fälg!
Annars så skicka en bild på fälgen, sitter själv på samma bekymmer. Har en uppsättning 17" BBS-fälgar med polerad kant,, men en av fälgarna är find. Förra ägaren glömde väl berätta det (lite irriterad på honom). Så jag fick köpa nya fälgar.

Annars så kan du rikta en fälg för 750-1000kr/st ungefär. Min fälg var för sne för att laga. Trist som f#n!
ro
22
roselin
318is -94
325 i -93
det är ju en masitaly fälg, så det är väl inte värt att rikta den för det priset, men grejen är ju att. ska kolla vad den heter mer, så kan man ju iofs kolla upp om det går att hitta en ny..

fast iofs har sett lite skavanker på några av de andra också, så man kanske borde byta ut dom. men som sagt 4a, nya är ju ganska dyrt.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Hel rekond av en uppsättning fälgar kostar väl ca 4000kr på,,, vilken firma det nu är (bara söka här på forumet, frågan var uppe för några månader sedan). Så renoverar dem upp dem och dem blir väl mer eller mindre som nya. 4000kr är billigare än köpa nya iaf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.